پزشکی، ارایشی و بهداشتی

معرفی انواع صندلی انتقال بیمار و کاربردهای آن

توضیح در مورد صندلی انتقال:

صندلی انتقال بیمار به نوعی وسیله گفته می شود که، در جهت نقل و انتقال بیمار به صندلی و تخت از آن بهره می برند. از این نوع محصول علاوه بر مکان های درمانی می توان در: فرودگاه ها، مراکز خرید و موزه ها و … نیز بهره برد.  از این  تجهیزات پزشکی علاوه بر انتقال یک بیمار، در جهت جا به جایی برای افراد سالمند و کم تحرک  نیز بهره می برند.

                                    صندلی انتقال

انواع صندلی انتقال:

صندلی انتقال را با توجه به نیاز مصرف کننده تهیه و تولید می کنند. این محصول با توجه به نوع کارایی آن، در انواع  مختلفی می باشد که می توان به مدل های نظیر:

• صندلی  let free

• blue hun 12

• صندلی  چند منظوره BHH

•ضد آب مدل ACH – ZM039 

• ضد آب مدل AC6668   و … اشاره کرد.

صندلی تاشو:

از دیگر انواع صندلی انتقال می توان به صندلی انتقال بیمار تاشو اشاره کرد. این محصول دارای دو دسته می باشد. که در صورت نیاز با امکان جمع شوندگی ،  می تواند به حالت  ریلی درآمده و حمل بیمار را آسان تر نماید. یکی از کارایی های مناسب این محصول برای جابجایی بیمار در طبقات و پلکان ها می باشد. از حجم کمی برخوردار است. از دیگر  ویژگی ‌های این محصول می‌ توان به: تحمل وزن بیمار تا سقف ۱۵۰ کیلوگرم نیز اشاره کرد.

 این محصول از مواد آلومینیومی و  فولادی ساخته می ‌شود. که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.  ابعاد این نوع صندلی در حالت باز 94×54×65  می باشد. در حالت بسته ابعاد آن  94×54×18 است. وزن آن سبک بوده و چیزی حدود 10 کیلوگرم می باشد.

 از دیگر ویژگی‌ های صندلی انتقال می ‌توان به:

• دارا بودن روکش برزنتی قابل شستشو

• قابلیت تا شدن در جهت نگهداری و جابجایی راحت تر

• دارای کمربند های مناسب جهت ثابت نگه داشتن بیمار

• دارای چرخ های ثابت  در قسمت عقب و همچنین چرخ های گردان با قابلیت قفل شدن در جلوی محصول و … اشاره کرد.

                                   صندلی انتقال

 جا به جایی بیمار به تخت و صندلی به وسیله صندلی انتقال:

از بزرگترین خطر های احتمالی که می تواند بیماران مبتلا به آسیب های مغزی و نخاعی و آلزایمری را تهدید کند، خطر افتادن و آسیب دیدن آن ها هنگام جا به جایی می باشد. قبلا برای جا به جایی، بیشتر نیروی انسانی در این امر دخیل بود. اما امروزه با پیشرفت عمل و تکنولوژی، این امر به راحتی و با بهره گرفتن از انواع صندلی انتقال صورت می گیرد. در بعضی موارد ممکن است،  تحرک و توانایی های بیمار کاهش پیدا کند. در اینجا استفاده از این محصول می تواند به میزان بسیار زیادی خطرات احتمالی را کاهش داده و کمک شایانی  به شما در جا به جایی بیمار نماید.

طریقه ی انتقال بیمار به صندلی و تخت:

نحوه ی کار با صندلی انتقال بسیار راحت می باشد. برای مثال نحوه ی جا به جایی بیمار از تخت برای نشستن بر روی توالت فرنگی به صورت زیر می باشد.

اولین مرحله کمک کردن به فرد توسط پرستار برای نشستن در لبه ی تخت است. به این صورت که پاهای فرد از تخت به حالت آویزان در بیاید. در مرحله ی بعدی صندلی انتقال را رو به روی بیمار قرار می دهید. پس از آن پرستار یا همراه بیمار ، بازوهای صندلی را باز می کند. تا بازوها با کمی پهلو به پهلو شدن بیمار، در زیر فرد قرار گیرند. در بعضی مواقع اگر بیمار توانایی کمی در حرکت داشت، پرستار یا مراقب بیمار برای جای گیری مناسب بازوها در زیر بیمار به اون کمک می کند. پس از جای گیری مناسب بازو ها در زیر فرد ، می توانید عمل قفل کردن این بازو ها را به واسطه ی یک قفل ایمنی و یک ضامن انجام دهید. در آخر به وسیله ی کلید بالا برنده، بیمار را از روی تخت بلند کرده و به راحتی عمل جا به جایی را انجام دهید.

در برخی از انواع صندلی انتقال جهت جا به جایی بیمار داخل ماشین، دو بازوی اضافی تعبیه شده است. که با طی کردن مراحلی، به راحتی می ‌توانید از آن ها بهره ببرید. به این صورت که ابتدا بازوهای مناسب این جا به جایی را جایگزین می کنیم. زیر اندازی را لب تخت می گذاریم. پس از نشستن بیمار بر روی زیر انداز، عمل اتصال زیر انداز به بازوها را از طریق کمربند ایمنی انجام می ‌دهیم. در آخر به  وسیله دکمه بالابر، امر بلند کردن بیمار از تخت را انجام داده و به راحتی  بیمار را به صندلی ماشین انتقال می دهیم.

                                 صندلی انتقال

صندلی انتقال مناسب برای سفرهای کوتاه:

  صندلی انتقال با توجه به مکانیزم و کارایی که دارد مناسب برای حمل بیمار در مسافت‌ های کوتاه می باشد. به کمک این محصول جا به جایی به راحتی صورت می پذیرد. این نکته را نیز باید در نظر گرفت که این محصول نمی تواند جایگزین ویلچر باشد. از این رو این محصول فقط مناسب سفرهای کوتاه، برای جا به جایی بیمار یا فرد در داخل و یا خارج منزل می باشد. این محصول را با توجه به نوع نیاز خود و نوع کاربری آن تهیه کنید.

اما هنگام خرید صندلی انتقال باید به نکاتی نیز توجه کنید. اول اینکه آیا این محصول مناسب بیمار شما می باشد؟ بیشترین وزنی که این محصول می تواند متحمل شود چقدر است؟ در برخی موارد به علت تحرک نداشتن بیمار ، وزن فرد بالا می رود. که بخشی از مشکلات نگهداری بیمار به شمار می رود. به همین دلیل توجه به این نکته نیز حائز اهمیت می باشد. محصول باید از وزن کمی بهره مند باشد. تا امر جا به جایی به راحتی صورت پذیرد. یکی از نکات بسیار مهم در مورد محصول که باید به آن توجه کرد. امکان جدا شدن زیر دسته ها و زیر پایی ، در صورت نیاز به شستشو می باشد. صندلی انتقال بیمار حتما باید دارای گارانتی و پشتیبانی پس  از فروش باشد. تا در صورت نیاز بتوانید از این پشتیبانی بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر نسبت به این محصولات می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *