پزشکی، ارایشی و بهداشتی

خرید تجهیزات دندان پزشکی برای مطب های تازه تاسیس و احیای مطب های فرسوده

شما برای خرید تجهیزات دندان پزشکی می توانید در دو صورت برای احیای وسایل دندان پزشکی قدیمی و یا برای تاسیس دندانپزشکی جدید اقدام نمایید. برای آن که اپراتور های مطب دندان پزشکی خود را افزایش دهید و یا برای اضافه نمودن خدمات جدید تخصصی دندان قطعا باید برای خرید نمونه وسایل جدید اقدام نمایید. اگر به دندان پزشکی مراجعه نموده باشید، درک خواهید نمود که تجهیزات دندان پزشکی به مطب شما نیرو و توانی دوباره خواهد بخشید. سیستم های متنوعی مانند سیستم کنترل عفونت، سیستم کنترل و سیستم قابل حمل برای اپراتور ها و … را می توانیم در این دسته مشاهده نماییم. در هر مطب دندان پزشکی لیست تجهیزات دندانپزشکی اختصاصی همان مطب را مشاهده خواهیم نمود. در این متن و مقاله در خصوص این تجهیزات صحبت می کنیم. در این حالت با توجه به این لیست می توانید بهترین نمونه محصول را بدون نگرانی تهیه نمایید.

تجهیزات دندان پزشکی

لیست تجهیزات دندانپزشکی ضروری و مورد نیاز

همانطور که عنوان نمودیم، بسته به تخصصی که دارید، به دو گروه تجهیزات عمومی و تجهیزات تخصصی نیاز خواهید داشت. بدون در نظر داشتن نوع کار و فعالیت مورد نظر برای دندون و با توجه به این که تجهیزات عمومی مورد نیاز ترین نمونه تجهیزات هستند، می توانیم به موارد زیر به عنوان تجهیزات عمومی و ضروری اشاره کنیم:

  1. صندلی و یا یونیت دندانپزشکی
  2. کابینت مخصوص تجهیزات ریز و تخصصی دندان پزشکی
  3. چراغ مخصوص جراحی
  4. تجهیزات تصویر برداری مخصوص با اشعه ایکس
  5. تجهیزات شست و شو و استریلیزاسیون
  6. انواع هندپیس ها
  7. تجهیزات کاربردی و تخصصی

این موارد را به عنوان تجهیزات دندان پزشکی می توانیم در تمامی مطب ها مشاهده کنیم. هر کدام از این محصولات و این لیست ارائه شده دارای نمونه های مختلف با کیفیت های مختلفی هستند. شما با توجه به تخصص و نیاز خود می توانید برای خرید تجهیزات دندانپزشکی اقدام نمایید.

نمونه هایی از تجهیزات تخصصی دندانپزشکی

همانطور که در پاراگراف قبلی عنوان نمودیم، متخصصین ریشه، حراجی و … هر کدام وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود را در کنار تجهیزات اصلی مورد استفاده قرار می دهند. در اصل این تجهیزات مهمترین مواردی هستند که متخصص دندان پزشکی باید برای خرید آن اقدام نماید. با توجه به کار و تخصصی که دارید، برای ارائه خدمات متنوع به دستگاه ها و تجهیزات زیر نیاز خواهید داشت:

  1. آینه های مورد نیاز برای دیدن داخل دهان
  2. سیستم های CAD/CAM کنار صندلی
  3. سیستم های تصویربرداری سه بعدی
  4. میکروسکوپ های جراحی
  5. لیزرهای دندانپزشکی
  6. تجهیزات برای درمان مشکلات ریشه دندان

نه تنها این موارد بلکه هزاران مورد دیگر را در لیست تجهیزات دندانپزشکی می توانیم مشاهده نماییم. در این حالت هیچ کدام از محصول های عنوان شده را فراموش نخواهید نمود و می توانید برای خرید آن ها از بهترین و برترین فروشندگان کمک بگیرید.

خرید تجهیزات دندانپزشکی

مهمترین مواردی که باید در زمان خرید تجهیزات دندان پزشکی به آنها توجه کنیم

در زمان خرید هر محصولی باید دقت لازم را داشته باشید، در این حالت بهترین نمونه محصول را از میان برند های متنوع و نمونه های مختلف تهیه خواهید نمود. در دنیا برای خرید تجهیزات دندانپزشکی باید به چند اصل مهم توجه نمایید. در این حالت بهترین و عالی ترین نمونه محصول را با توجه به شرایط اقتصادی خریداری خواهید نمود، این مورد خود یکی از روش های سرمایه گذاری موثر است. اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید نوع کارکرد محصول مورد نظر و پیش روی شما است. باید اصول صحیح استفاده از محصول را هم خودتان و هم اپراتور هایتان بدانید. به برند محصولاتی که تهیه می کنید، به قیمت محصول، نحوه استریل نمودن محصول و … توجه نمایید. ماندگاری یک محصول و مقرون به صرفه بودن و استاندارد بودن آن از مهمترین موارد است که باید در حین خرید تجهیزات دندان پزشکی آن ها را در نظر بگیرید.

لوازم مصرفی و یکبار مصرف برای هر بیمار

ممکن است تعدادی از تجهیزات دندان پزشکی که آن را می شناسید، یکبار مصرف باشند. این محصولات برای هر بیمار مجزا است و همین مورد سبب می شود تا بیماری از فردی به فرد دیگر در دندان پزشکی ها انتقال داده نشود. از مهمترین این موارد به سرنگ شست و شو، سینی وسایل، کاور و پیشبند بیمار، آبسلانگ، رترکتور دهان، لیوان یکبار مصرف و …. می توان اشاره نمود. در نظر داشته باشید کیفیت این محصولات در حد مطلوب که نیاز بیما را رفع نمایند و استریل باشند، کافی خواهد بود. این محصولات و این تجهیزات دندان پزشکی در حال انجام کار مورد استفاده قرار میگیرند و سپس دور انداخته می شوند و در کیفیت انجام کار تاثیر چندانی نخواهند داشت.

ابزار دندان پزشکی

دستگاه های مهم به عنوان تجهیزات دندان پزشکی اصلی

هر چه از انواع محصولات و ابزارآلات دندانپزشکی، مواردی را عنوان کنیم، قطعا به اهمیت یونیت ها، نخواهند رسید. این محصول یعنی یونیت و یا همان صندلی های دندانپزشکی، محل نشستن بیمار و یکی از اصلی ترین و مهمترین تجهیزات دندان پزشکی موجود است. به همین دلیل نیز اگر قصد دارید تا تجهیزات کلینیک خود را تکمیل نمایید، باید یونیتی جدید را به مطب خود اضافه کنید. یونیت ها دارای صندلی قابل تنظیم هستند، در این حالت پزشک و بیمار نسبت به شرایط جایگاه صندلی را برای ایجاد فضایی بهتر برای دسترسی بیشتر، تغییر خواهد داد. همچنین ابزار های پولیش، فرز های متنوع، سینی دندانپزشکی بعلاوه ابزار یکبار مصرف، سرساکشن ها، چراغ جراحی، ابزار های متنوع مانند ابزار اندو، ارتودنسی، جراحی و …، هندپیس ها و …. برای دسترسی بهتر پزشک بر روی این محصول قرار دارند. در این حالت در اتاق دندانپزشک خود، بزرگترین و اصلی ترین تجهیزات دندان پزشکی که مشاهده می کنید، یونیت های دندان پزشکی هستند.

آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی، به خصوص با یونیت ها

اگر در دانشگاه ترم اول دندانپزشکی هستید و یا قصد کنجکاوی دارید و می خواهید بدانید که یونیت های دندان پزشکی چه کاربردی دارند، باید ابتدا قسمت های مختلف یونیت ها را بشناسید. یونیت دندان پزشکی بسته به این که توسط کدام شرکت تهیه و تولید می شوند، کیفیت های مختلف و ظاهری متنوع دارند. از مهمترین قسمت های این تجهیزات دندان پزشکی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. زیر سری بیمار
  2. صندلی بیمار
  3. پدال پا
  4. تابوره
  5. ساکشن
  6. کاسه کراشوار
  7. دوش لیوان پر کن
  8. چراغ
  9. مخزن آب اضطراری
  10. بازوی تابلت
  11. نگاتسکوپ
  12. شیلنگ اینسترومنت
  13. پوآر آب و هوا

با توجه به قسمت های این دستگاه، قطعا به اهمیت وجود آن در مطب خود پی خواهید برد. به همین دلیل برای خرید تجهیزات دندانپزشکی خود زودتر اقدام نمایید. آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی، سبب می شود تا بهترین محصول را تهیه نمایید.

آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی

بهترین یونیت ها و عوامل تاثیرگذار بر قیمت این تجهیزات

مهمترین نکته ای که در زمان خرید تجهیزات دندان پزشکی دارای اهمیت است، کیفیت محصول انتخابی و شرکت تولید کننده آن خواهد بود. بهترین یونیت ها از بهترین متریال ها و با توجه به استاندارد های بین المللی تهیه می شوند. همین مورد راحتی در استفاده از یونیت را به عنوان یکی اصلی ترین تجهیزات دندان پزشکی برای بیمار و پزشک، فراهم خواهد نمود. به همین دلیل در زمان خرید به این نمونه استاندارد ها توجه نمایید. همچنین می توانید به قیمت یونیت های متنوع موجود در بازار نیز توجه نمایید. با در نظر داشتن موارد موثر بر قیمت یک یونیت می توانید برای خرید آن در انتها اقدام کنید. برای فراموش نکردن هیچ کدام از محصولات مانند بهترین یونیت ها، تجهیزات اصلی دندان پزشکی، لیست تجهیزات دندانپزشکی تهیه کنید. به سایت های مربوطه مراجعه نمایید و بهترین محصول ها را تهیه کنید. تنها توجه داشته باشید برای خرید از سایت ها، به معتبر بودن آن توجه نمایید.

از دیگر تجهیزات دندانپزشکی

شما قطعا نمی توانید تنها با یونیت دندان پزشکی به عنوان تجهیزات دندان پزشکی، مطب جدید خود را باز کنید. همچنین نمی توانید مطب خود را احیا کنید. به همین منظور بهتر است تا ابتدا تجهیزات دیگر را نیز بشناسید. از مهمترین تجهیزات دیگر دندانپزشکی به غیر از یونیت که در هر مطب می توانیم آن را مشاهده کنیم، موارد مهم زیر را عنوان خواهیم نمود:

  1. کمپرسور
  2. سرویتور
  3. روتور و کابینت ها
  4. ترالی ها

این محصولات نیز مانند یونیت های دندان پزشکی برای هر مطب تازه تاسیسی ضرورت دارند. پزشکان متعددی در طول سال از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند و برای زدن مطب در انتها اقدام می کنند. به اختصار به معرفی هر کدام از این محصولات خواهیم پرداخت.

انواع یونیت دندانپزشکی

کمپرسور های هوا، از مهمترین تجهیزات دندان پزشکی

کمپرسور های هوا، همانطور که از نامشان پیداست، هوای پاک فشرده شده را در محفظه ای اصلی نگهداری می کنند. در زمان نیاز برای حرکت کردن ابزار های متنوع دندان پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل آن که این محصولات به صورت مستقیم با دندان و دهان بیماران در تماس است، باید هوای مورد استفاده در این زمینه، هوایی پاک باشد. تامین کننده اصلی این هوای پاک در یونیت های دندان پزشکی، کمپرسور های هوا هستند. از مهمترین و جدیدترین کمپرسور ها می توانیم به کمپرسور های بی صدا اشاره نماییم. شما نیز می توانید برای خرید کمپرسور، به عنوان یکی از اصلی ترین تجهیزات دندان پزشکی، اقدام نمایید.

روتور ها و کابینت های دندان پزشکی مورد نیاز در لیست تجهیزات دندانپزشکی

نه تنها یونیت ها، کمپرسور ها و … را به عنوان تجهیزات دندان پزشکی می شناسیم، بلکه وجود روتور ها و کابینت ها نیز در مطب ها بسیار ضروری هستند. حتی در خانه نیز برای دسته بندی وسایل مهم و وسایل دیگر از کشو ها و کمد ها استفاده می کنیم. روتور ها به عبارتی همان کشو ها و کابینت ها همان قفسه های طبقه بندی درب داری هستند که وسایل مهم و استریل شده را در آن ها قرار میدهند. روتور های مورد استفاده به عنوان تجهیزات دندان پزشکی، دارای چرخ هستند. در این حالت حرکت برای این محصول آسان تر خواهد بود. این محصولات نیز باید کیفیت مطلوب و قیمت مناسبی داشته باشند تا در سال برای خرید چند عدد از این محصولات اقدام نکنیم.

سرویتور ها، نمونه ای از مهمترین تجهیزات موجود

سرویتور ها نیز مانند روتور ها، کشو هایی هستند که به عنوان تجهیزات دندان پزشکی می توانیم از آن ها نام ببریم. سرویتور ها تنها تفاوتی که با روتور ها دارند، در داشتن پریز برق است. به همین دلیل از سرویتور ها می توانیم برای قرارگیری وسایل برقی مهم که در حین کار به آن ها احتیاج داریم، استفاده نماییم. این کشو ها گاهی به صورت شیشه ای و گاهی بدون شیشه و محفظه هستند. شما با توجه به دکوراسیون و چیدمان مطب خود و همچنین با توجه به نیاز خود، می توانید برای خرید تجهیزات دندانپزشکی مورد نظر اقدام نمایید. در نظر داشته باشید که کیفیت مطلوبی از این محصول را انتخاب کنید تا نیاز شما را در مطب طی سالیان بسیار زیادی برطرف نماید. در این حالت قطعا خریدی مقرون به صرفه خواهید داشت.

لیست تجهیزات دندانپزشکی

ترالی چیست؟

ترالی ها، کشو های قابل حملی هستند که به عنوان حیاتی ترین تجهیزات دندان پزشکی از آن ها می توان نام برد. در این نمونه محصولات، می توانیم دارو های ضروری، پانسمان ها و … را مشاهده کنیم. امکان دسترسی آسان و سریع به این محصول در هر نقطه از مطب تان که باشید، سبب می شود تا بتوانید با سرعت بالا، بهترین نتایج را دریافت نمایید. ترالی اورژانسی، ترالی پانسمان، ترالی کشودار و ترالی های ECG نمونه هایی از ترالی های موجود در طب های دندان پزشکی و نقاط دیگر است. شما نیز باید در حین تاسیس یک مطب، برای خرید ترالی به عنوان یکی از تجهیزات دندان پزشکی اقدام نمایید. این مورد را نیز مانند هر مورد دیگر عنوان شده می توانید از طریق سایت های اینترنتی برتر تهیه کنید.

کلام نهایی

با در نظر گرفتن مواردی که در این مقاله در خصوص تجهیزات دندان پزشکی عنوان نمودیم، می توانید با دانشی کافی برای خرید اقدام کنید. همچنین می توانید از طریق سایت های اینترنتی معتبر موجود برای سرعت بخشید به خرید خود استفاده کنید. سایت هایی را انتخاب نمایید که بهترین محصولات را با قیمتی باورنکردنی و با کیفیت بالا عرضه می کنند. همچنین سایت هایی را انتخاب کنید که ارسال به موقع و بسته بندی به روش صحیح انجام میگیرد. در این حالت بهترین یونیت، ترالی، روتور و …. را که از مهمترین تجهیزات دندان پزشکی هستند، خریداری خواهید نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *