پزشکی، ارایشی و بهداشتی

هشت روش برای درمان دندان درد، کاملا تضمینی

بدون شک دندان درد، یکی از بدترین دردهایی به حساب می‌آید که هر فردی ممکن است در طول زندگی خود یک یا چندین بار آن را تجربه کند. از آنجایی که درد دندان خبر نمی‌دهد، آشنایی با روش‌های درمان ایده بدی نیست. درمان دندان درد با روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. شما باید با چندین راهکار آشنا شوید تا اگر یکی از آن‌ها در دسترس نبود، بتوانید به سراغ گزینه‌های بعدی بروید. روش‌هایی که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم، تنها راهکار موقتی هستند و بهتر است در اسرع وقت به کلینیک دندان‌پزشکی مراجعه کنید. با مقاله بهترین روش‌ها برای رفع دندان درد، همراه ما باشید.

آشنایی با روش‌های درمان دندان درد

با چه روش‌هایی می‌توان به استقبال درمان دندان درد رفت؟

دندان درد ممکن است باعث شود شما نتوانید به خوبی فعالیت‌هایتان را انجام دهید و یا بر روی کارهایتان متمرکز شوید. این درد در تمامی نواحی دهان شما به چرخش در می‌آید و باعث می‌شود شما یک لحظه هم احساس آرامش نداشته باشید. اگر جزو افرادی هستید که مکرر دندان‌ دردهای شدید یا خفیف را تجربه می‌کنید، دنبال کردن ادامه مطلب می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

راهکار اول: دندان‌های خود را با آب و نمک بشویید

راهکار اولی که پیش روی شما قرار گرفته، شستشوی دهان به وسیله آب و نمک است. زمانی که دندان‌های شما با کمک این ترکیب شسته می‌شود، جرمی که روی دندان‌ها قرار گرفته است حالت سست پیدا می‌کند و باعث از بین رفتن عفونت می‌شود. با این کار می‌توانید به صورت موقت درد خود را کاهش دهید. برای اینکه بتوانید از شر دردهای غالباً کشنده رها شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً به یک دندان‌پزشک مراجعه کنید.

استفاده از ترکیب آب و نمک

راهکار دوم: از کمپرس داغ و کمپرس سرد استفاده کنید

به منظور درمان دندان درد می‌توانید از کمپرس داغ و سرد بهره ببرید. هر چند هر دو کمپرس می‌توانند بسیار مفید واقع شوند؛ اما بهتر است استفاده از گزینه سرد را در اولویت قرار دهید؛ زیرا علاوه بر درمان درد، باعث کم شدن التهاب و تورم نیز خواهد شد. برای درست کردن کمپرس داغ می‌توانید از یک حوله یا یک تکه لباس با جنس مشابه استفاده کنید و بعد از گرم کردن تقریبی، آن را بر روی موضع قرار دهید. درست کردن کمپرس سرد نیز کار سختی نیست. کافی است چند تکه یخ را درون یک حوله بگذارید؛ به همین سادگی!

راهکار سوم برای درمان دندان درد: از مسکن‌های بدون نسخه بهره ببرید

برخی از داروها بدون نسخه پزشک نیز به فروش می‌روند. می‌توانید سری به داروخانه‌ها بزنید و با تهیه آن‌ها از درد دندان خود بکاهید. مصرف این داروها می‌تواند در سیگنال ایجادکننده درد باعث تداخل شود و از همین طریق درد را تا حدودی از بین ببرد. استفاده از استامینوفن می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. البته بهتر است اینجا یک پرانتز باز کنیم و نکته مهمی را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به تازگی از الکل استفاده کرده‌اید، به هیچ عنوان به سراغ داروهای بدون نسخه نروید؛ زیرا می‌تواند باعث وارد شدن آسیب کبدی شود و در کنار آن، معده را نیز به خونریزی بیندازد.

راهکار چهارم: به سراغ آشپزخانه بروید و زردچوبه را پیدا کنید

به یک راهکار دیگر برای درمان دندان درد رسیدیم. فقط کافی است سری به آشپزخانه خود بزنید و زردچوبه را بردارید. برای اینکه بتوانید درد لثه و دندان خود را کاهش دهید، زردچوبه یک انتخاب ایده‌آل به حساب می‌آید. از آنجایی که این ادویه پرکاربرد دارای کورکومین بوده، از خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی برخوردار است.

راهکار پنجم: درمان گیاهی زنجبیل را امتحان کنید

به سراغ راهکار دیگر می‌رویم که یک درمان گیاهی است. زنجبیل برای افرادی که دندان دردهای شدید را تجربه می‌کنند، پیشنهاد می‌شود؛ زیرا به دلیل خاصیت ضد التهابی تأثیرگذاری زیادی را به خود اختصاص داده است. مهم‌ترین مزیت استفاده از زنجبیل این بوده که در کنار درد دندان، می‌توانید مشکلات گوارشی خود را نیز برطرف کنید. لازم است این نکته را با شما در میان بگذاریم که این داروی گیاهی هیچ‌گونه عوارض جانبی با خود به همراه ندارد.

از زنجبیل بهره ببرید

راهکار ششم برای درمان دندان درد: اگر درد شما خفیف است، از میخک استقبال کنید

اگر به دنبال شناخته‌شده‌ترین راهکار برای درمان دندان درد خفیف هستید، میخک بهترین گزینه‌ای است که می‌توانید نسبت به استفاده از آن اقدام کنید. از خواص این دارو می‌توانیم به ضد التهابی، ضد باکتریایی  و همچنین آرامش‌بخش بودن اشاره کنیم. تمامی این خواص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و دردِ دندان را تا حدودی کاهش می‌دهند. روغن میخک در عطاری‌ها موجود است. بعد از تهیه می‌توانید چند قطره از آن را به صورت مستقیم بر روی دندان مورد نظر بریزید. برای شستشو نیز کافی است میخک را در یک لیوان آب حل کنید. در کل این دارو خاصیت آرامش‌بخش دارد و می‌تواند دردهای خفیف شما را از بین ببرد.

راهکار هفتم: در خانه چای کیسه‌ای دارید؟

برای درمان دندان درد کافی است یک بار چای کیسه‌ای را امتحان کنید. بله درست شنیدید! چای کیسه‌ای نیز می‌تواند مانند یک دارو عمل کند و از این طریق کاهش‌دهنده درد شما باشد. کمی آب بردارید تا از طریق آن به مرطوب‌سازی چای بپردازید. سپس آن را مستقیماً بر روی موضع قرار دهید. همچنین اگر دندان شما نسبت به سرما حساسیت ندارد و درد را تشدید نمی‌کند، به شما پیشنهاد می‌کنیم چای را در داخل یک لیوان آب یخ قرار دهید. استفاده از این مسکن طبیعی در روز یک الی دو بار پیشنهاد می‌شود؛ پس اگر درد دندان امانتان را بریده است، دست روی دست نگذارید و از این روش استقبال کنید.

راهکار هشتم و نهایی: به یک پزشک مراجعه کنید

درمان‌های خانگی دندان درد بسیار بیشتر از موارد ذکر شده هستند. به طور کلی ممکن است دندان شما پوسیده شده باشد و یا به عصب‌کشی نیاز داشته باشد. در این شرایط نمی‌توانید با زردچوبه، زنجبیل یا کمپرس کاری از پیش ببرید. فقط باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

با یک دندان‌پزشک دیدار داشته باشید

سخن آخر درباره درمان دندان درد

در این مطلب سعی کردیم چندین روش را برای درمان دندان درد به شما پیشنهاد دهیم. هر کدام از روش‌های ذکر شده تأثیرگذاری خود را دارند. شما بر اساس شدت درد می‌توانید یکی از روش‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر درد شما بسیار خفیف است، بهترین پیشنهاد استفاده از میخک خواهد بود. برای دردهای شدید نیز باید در سریع‌ترین زمان به یک دندان‌پزشک متخصص مراجعه کنید. یک ثانیه هم برای تأخیر در درمان دیر است!

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *