پزشکی، ارایشی و بهداشتی

معرفی و راهنمای خرید انواع یخچال و فریزر آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی یکی از پرکاربردترین و مهمترین تجهیزات در صنعت دارو و مواد شیمیایی به شمار می رود. به منظور سالم نگه داشتن داروها و تمامی مواد آزمایشگاهی نیاز به یک جایگاه خنک می باشد. استفاده از یخچال آزمایشگاهی در چنین محیط هایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. چرا که نگهداری مواد آزمایشگاهی در یخچال و فریزر های معمولی مشکلات بسیاری از جمله نشر و انتشار سموم زیستی، آلودگی های بیولوژیکی، خطر انفجار، آتش سوزی و … را به دنبال دارد. به همین منظور انتخاب یخچال و فریزر دارویی بهترین راه حل این مشکلات به شمار می رود. این یخچال ها در مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها، بیمارستان ها و … مورد استفاده متخصصین قرار می گیرد.

یخچال و فریزر آزمایشگاهی چیست؟ 

تعدادی از نمونه های ناپایدار به دلیل تغییرات دما، بایستی در دمای خاصی نگهداری شوند به همین دلیل وجود یخچال های آزمایشگاهی از واجبات به شمار می رود. فاسد شدن یکی از نمونه ها آزمایشگاهی، سبب اختلالات در آزمایشات خواهد شد، به همین خاطر رعایت استانداردها و نگهداری صحیح نمونه ها تنها با وجود فریزرهای آزمایشگاهی میسر می باشد. یخچال و فریزر آزمایشگاهی در انواع گوناگون با ویژگی های مختلفی تولید و عرضه می شود. از جمله مهمترین ویژگی های این محصول می توان به مقاومت بالا در برابر خوردگی و زدگی، استیل ضد زنگ، صیقلی بودن سطح و …  اشاره نمود. کنترل دمای این نوع یخچال ها به شکل دیجیتالی بوده و دارای طبقات متعدد با اندازه های مختلف می باشد. طراحی طبقات این محصول بسیار مستحکم بوده و از واژگون شدن ظروف آزمایشگاهی جلوگیری می کند. با هدف ایمنی بیشتر روی برخی از فریزر ها قفل طراحی شده است. هم چنین دیپ فریزرها از پردازنده های قوی با محفظه ای از جنس استنلس استیل میرور برخوردار هستند.

یخچال فریزر آزمایشگاهی

ویژگی های مهم فریزرهای آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی با دقت دمای بالا در حجم های مختلف و کنترلرهای متفاوت با توجه به نوع کاربری، تولید و به فروش می رسد. یخچال فریزر آزمایشگاهی دارای فن سیرکولاسیون برای چرخش مناسب هوا بوده و در تمامی طبقات آن چرخش هوا صورت می پذیرد. متحرک بودن طبقات این قابلیت را به کاربران می دهد تا به صورت دلخواه ارتفاع طبقات را کاهش یا افزایش دهند. به منظور کنترل دقیق دما این محصول از کنترلر با کیفیت تضمینی بهره مند می شوند. هم چنین یخچال و فریزر آزمایشگاهی با متصل به شبکه داخلی، IP پذیر می باشد. این محصول دارای درب قفل دار مجهز به شیشه دوجداره بوده و بین دو شیشه گاز آرگون تزریق می شود. به همین منظور از تعریق داخل شیشه خودداری می شود.

این نوع یخچال ها به سیستم آلارم مکانیکی و صوتی مجهز بوده و در زمان انحراف دما شروع به کار می کند. همانطور که میدانید یخچال های معمولی به وسیله ترموستات،  کمپرسور را روشن و خاموش می کند در حالی که یخچال های آزمایشگاهی با تلرانسی در حد یک درجه دما را کنترل می کنند. 

مشخصات و چگونگی کاربری یخچال فریزرهای آزمایشگاهی

یخچال و فریزر دارویی یکی از پرمصرف ترین تجهیزات در زمینه آزمایشگاهی می باشد. این محصول دارای یک سری مشخصات فنی بوده که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

  • بدنه یخچال آزمایشگاهی از ورق روغنی با رنگ الکترو استاتیک و بدنه داخلی آن از جنس استیل می باشد. هم چنین دارای میکروسوئیچ درب، صفحه تاچ، سیستم تلفن کننده در صورت بروز خطا و سیستم برودت تراکمی می باشد. 

یخچال و فریزر آزمایشگاهی بایستی در سردترین نقطه ساختمان در سطحی افقی قرار داده شود. به همین منظور باید جایگاه آن را به دور از تابش مستقیم نور خورشید و فضایی مناسب برای جریان پیدا کردن هوا تنظیم کنیم. یکی از مهمترین مواردی که بایستی در نگهداری یخچال آزمایشگاهی به آن دقت داشته باشید، کنترل دما است که باید بین 2 تا 8 درجه سانتی گراد باشد. البته در صورتی که نیاز به ذخیره فرآورده های خونی باشد، از یخچال های مخصوص بانک خون که دمای آنها بین 1 تا 6 است، استفاده می شود.

ویژگی های یخچال آزمایشگاهی

نحوه نگهداری از یخچال و فریزر آزمایشگاهی 

همانطور که می دانید یخچال و فریزر آزمایشگاهی محصولی با فناوری به روز و تکنولوژی پیشرفته می باشد. به همین منظور نحوه استفاده و نگهداری از آن بایستی با دقت و توجه بالا انجام شود. زمانی که ضخامت برفک یخچال بین 6 تا 10 میلی متر باشد، بایستی ذوب گردد. هم چنین در صورت مشاهده گرد و خاک در بخش پشتی یخچال بایستی جهت نظافت اقدام شود. پاره شدن لاستیک دور درب یخچال، نیاز به تعویض خواهد داشت. در صورتی که یخچال با مایعات بیولوژیک کثیف شود برای تمیز کردن آن باید از وایتکس 10 درصد استفاده شود. سطح بیرونی این نوع یخچال های دارویی بایستی به طور مداوم و روزانه نظافت شوند. هم چنین اگر در کف یخچال آب جمع شود برای تمیز کردن آن بهتر از از محلول بیکربنات سدیم استفاده کنند. 

سفارش انواع یخچال های آزمایشگاهی

یخچال و فریزر آزمایشگاهی در انواع مختلف با ویژگی های متنوع تولید و عرضه می شود. شما می توانید به منظور سفارش این محصول در بهترین کیفیت و کارایی از طریق وب سایت ما اقدام نمایید. مجموعه ما یکی از معتبرترین فعالان در این حوزه بوده و توانسته است با عرضه بهترن و مرغوب ترین یخچال های دارویی توجه بسیاری از کارفرمایان را به دست آورد. یخچال های آزمایشگاهی در ابعاد مختلف با نوع کاربری متنوع به فروش می رسند. کاربران می توانند با برآورد نیازهای خود یکی از مناسب ترین گزینه ها را برای خرید انتخاب نمایند. برخی از عرضه کنندگان این محصول با هدف کسب سود بیشتر، قیمت بالایی را برای فروش محصولات خود در نظر می گیرند. در این راستا خریداران می توانند از طریق سایت ما، با هزینه مقرون به صرفه و کیفیت عالی سفارش خود را به ثبت برسانند. 

خرید یخچال و فریزر آزمایشگاهی موضوع چالش برانگیز بوده و این موضوع به دلیل وجود مدل ها و اندازه های مختلف آن می باشد. پشتیبانی و کارشناسان فروشگاه ما شما را در انتخاب بهترین و کارایی ترین گزینه راهنمایی خواهند کرد. 

خرید فریزر آزمایشگاهی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *