پزشکی، ارایشی و بهداشتی

معرفی دستگاه ایست آسان، ایزی استند چیست؟

دستگاه ایست آسان یا ایزی استند یکی از دستگاه‌های توانبخشی و درمانی است که به بیمارانی که دچار مشکلات حرکتی هستند کمک می‌کند تا بتوانند بر روی پاهای خود بایستند. دستگاه ایزی استند به شکلی طراحی شده که به شخص کمک می‌کند تا قدرت بدنی فوقانی خود را افزایش دهد. این دستگاه دارای دسته‌هایی است که به سیستم عامل پای بیمار وصل می‌شوند و به بیمار این اجازه را می‌دهد که پاهای خود را بصورت همزمان حرکت دهد. در واقع دستگاه ایست آسان به بیماران کمک می‌کند که راه رفتن را تمرین کند.

اطلاعاتی مختصر درباره دستگاه ایست آسان

دستگاه ایست آسان با شبیه سازی درست راه رفتن باعث می‌شود تا عضلات قسمت مختلف بدن درگیر شده و تقویت شوند. استفاده از این دستگاه باعث می‌شود تا بیمارانی که با مشکلات نخاعی درگیر هستند، بهبودی خود را به دست بیاورند. همچنین این دستگاه برای بیمارانی که دچار مشکلات کوتاهی عضلات پشت پا هستند مناسب است و سبب درگیری بیشتر این عضلات شده و به فرایند ترمیم آن‌ها سرعت می‌بخشد. در این مقاله اطلاعات مختصری درباره دستگاه ایست آسان و خصوصیات این دستگاه توانبخشی و درمانی ارائه خواهیم کرد.

دستگاه ایست آسان.

ویژگی‌های مهم دستگاه ایزی استند

دستگاه ایزی استند به دلیل مزایای مهمی که دارد در حوزه توانبخشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله مهمترین مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اولین مزیت دستگاه ایست آسان این است که برای بیماران فلج مغزی، سکته مغزی و سایر اختلالات عصبی مناسب است. این دستگاه طوری طراحی شده که این بیماران به راحتی می‌توانند با آن کار کنند.
  • این دستگاه فناوری یکپارچه‌ای برای نشستن و ایستادن بیمار دارد. در نتیجه هیچ گونه خطری برای بیمار نخواهد داشت و آسیبی به عضلات او وارد نخواهد کرد.
  • دامنه حرکتی قسمت پایین و قسمت بالایی بدن جوری تنظیم شده است که حرکات به بهبود سلامتی بیمار کمک کند و فرایند بهبود را سرعت بخشد.
  • قسمت‌های مختلف دستگاه ایزی استند با توجه به نیاز بیمار قابل تنظیم هستند.
دستگاه ایزی استند.

فواید استفاده از دستگاه ایست آسان

همانطور که ذکر شد، دستگاه ایزی استند، یکی از دستگاه‌های توانبخشی است که به بیماران کمک می‌کند تا بتوانند سیستم حرکتی خود را بهبود ببخشند. این دستگاه مزیت‌های قابل توجهی دارد. اولین مزیت دستگاه ایست آسان این است که از لاغر شدن عضلات جلوگیری می‌کند. این دستگاه با برنامه ریزی دقیق و حساب شده، به صورت آهسته آهسته به عضلات پا فشار آورده و قدرت عضلانی را پله پله بالا می‌برد، تا جایی که شخص بتواند روی پای خودش بایستد.

یک مزیت دیگر دستگاه ایزی استند، جلوگیری از اسپاسم و خشک شدن عضلات و مفاصل است. نحوه‌ی عملکرد این دستگاه به شکلی است که باعث می‌شود تمام عضلات و مفاصل درگیر شده و در نتیجه خون در داخل آن‌ها جریان پیدا کند. این موضوع باعث بهبود عملکرد سیستم گردش خون در بدن شده و مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی که از عدم تحرک ناشی می‌شوند را از بین می‌برد. در نتیجه این موضوع یکی از مهمترین دلایلی است که حتی اشخاصی که دچار قطعی نخاع هستند نیز باید از این دستگاه استفاده کنند تا بتواند سلامتی خود را حفظ کنند.

همچنین دستگاه ایست آسان از اختلال عملکرد روده و مثانه جلوگیری می‌کند که مزیتی مهم به شمار می‌آید. علاوه بر این، ایزی استند موجب کاهش تورم قسمت‌های مختلف بدن و یکپارچگی استخوان می‌شود که در نهایت باعث بهبود عملکرد استخوان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان می‌گردد.

فواید استفاده از دستگاه ایست آسان.

مشخصات مهم دستگاه ایست آسان

در خصوص مشخصات دستگاه ایست آسان لازم به ذکر است که این دستگاه در دو نوع متوسط و بزرگ تولید می‌شود. دستگاه ایزی استند نوع بزرگ تحمل وزن 130 کیلوگرم و دستگاه ایست آسان نوع متوسط تحمل وزن 90 کیلوگرم را دارد. لازم به ذکر است که هر دو دستگاه دارای 180 سانتی متر ارتفاع هستند. هر کدام از این دستگاه‌ها شامل قسمت‌های مختلفی است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

در قسمت پایینی، این دستگاه شامل بندهای پا، تکیه گاه ران، لنت و تسمه‌های اندام تحتانی بدن و جایگاه لگن است. همچنین زانوبند ایزی استند، باعث می‌شود که ایستادن برای بیمار ساده‌تر شود. لازم به ذکر است که اندازه این قسمت‌ها به غیر از جایگاه لگن در دو دستگاه ایزی استند بزرگ و متوسط تقریبا برابر است.

همچنین هر دو دستگاه شامل عمق صندلی و دسته محرک با قابلیت تنظیم هستند. از طرفی در قسمت سینه نیز، سینی و پد قفسه سینه برای حفاظت از بیمار تعبیه شده است. لازم به ذکر است که دستگاه ایزی استند شامل جای پا و بازوهای حرکتی است که با استفاده از آن می‌توان دست و پا را به صورت متناوب و یا مطابق با هم به حرکت درآورد.

به صورت کلی استفاده از دستگاه ایزی استند باعث حفظ شکل درست بدن شده و از ایجاد مشکلاتی مانند قوز کمر در بیمار جلوگیری می‌کند. این مشکلات در اثر نشستن و خوابیدن زیاد در بین افراد معلول ایجاد شده و می‌تواند عوارض زیادی را به همراه داشته باشد. لازم به ذکر است که با وجود تمام نکات و مزایایی که برای دستگاه ایست آسان ذکر شد، در هنگام استفاده از این دستگاه بهتر است حتما با پزشک و فیزیوتراپ مشورت شود.

خرید انواع مختلف دستگاه‌های درمانی و توانبخشی

پیشرفت تکنولوژی سبب شده تا فروشگاه‌های اینترنتی جایگاه ویژه‌ای در زندگی روزمره ما داشته باشند. این فروشگاه‌ها با عرضه مستقیم کالا و تجهیزات از تولید کننده به مصرف کننده باعث حذف دلالان و ساده‌تر شدن فرایند خرید محصول شده و در نتیجه محصول را با قیمت مناسب‌تری به دست خریدار می‌رسانند.

فروشگاه وینکل پلاس یکی از مراکز اینترنتی عرضه کننده انواع مختلف تجهیزات پزشکی، توانبخشی و آزمایشگاهی است که در سال 1399 شروع به فعالیت کرده است. این مرکز یکی از معتبرترین مراکز برای خرید انواع مختلف دستگاه‌های توانبخشی از جمله دستگاه ایزی استند است و از این طریق می‌توانید برای خرید دستگاه ایست آسان اقدام کنید. فروشگاه وینکل پلاس با فراهم کردن شرایط پرداخت در محل، ضمانت کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته، شرایط ویژه‌ای برای خریداران این دستگاه‌ها ایجاد نموده است.

همچنین از طریق شماره تلفن‌های موجود در سایت می‌توانید با مشاورین فروش ما ارتباط گرفته و با دیگر خصوصیات این دستگاه آشنا شوید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *