پزشکی، ارایشی و بهداشتی

علت زرد شدن دندانها + راههای سفید کردن دندانها

دندان به عنوان یکی از مهم ترین اعضای صورت، در زیبایی ظاهر و لبخند افراد بسیار مهم و تاثیرگذار است. زردی دندان ها و جرم گرفتگی آنها علاوه بر اینکه نمایی بد و نامناسب برای لبخند زیبای انسان ایجاد می کند، در برخی مواقع نیز، باعث ایجاد ناراحتی و از بین رفتن اعتماد به نفس افراد می شود. بسیاری از افراد، به دلیل داشتن دندان هایی زرد، سیاه و جرم گرفته، تمایلی به خندیدن و یا لبخند زدن، از خود نشان نمی دهند. افرادی که با داشتن دندان هایی سفید و زیبا همواره لبخند به لب داشته، در نظر اشخاص دیگر انسان هایی خوشرو و خوش برخورد شناخته شده و این موضوع روی وجه اجتماعی آنها تاثیر بسیار مثبتی می گذارد. در ادامه، به معرفی 9 علت مهم و تاثیرگذار برای زردی دندان ها خواهیم پرداخت.

11 علت اصلی زرد شدن دندان ها کدامند؟

1. ارتودنسی دندان

ارتودنسی یک درمان عالی برای منظم کردن دندان های نامرتب است. اتصال دستگاه های ارتودنسی ثابت و متحرک می تواند رسیدگی به بهداشت دهان و دندان را کمی دشوراتر و زمانبرتر کند و اگر افراد نتوانند آنطور که باید دهان و دندان خود را تمیز کنند، به مرور زمان با تغییر رنگ دندان ها مواجه خواهند شد. البته بیشتر افراد چون بهداشت را رعایت می کنند با این مشکل مواجه نخواهند شد.

برای مطالعه مقاله ۳ روش رایج برای انجام ارتودنسی + مزایا و هزینه های لازم کلیک کنید.

2. ژنتیک و وراثت

گاهی اوقات زرد بودن دندان ها در افراد می تواند منشاء ژنتیکی داشته باشد و هرچقدر که افراد بهداشت دهان و دندان را رعایت کنند باز هم نمی توانند تغییرات رنگ دندان را برگردانند. تغییر رنگ در این افراد معمولا مشکل خاصی ندارد و خطرناک تلقی نمی شود اما باید بیشتر از افراد دیگر بهداشت دهان را رعایت کنند و به مطب دندانپزشک مراجعه کنند.

3. تضعیف و نازک شدن مینای دندان

دندان از 3 لایه تشکیل شده است. مهمترین لایه دندان که به رنگ سفید است مینا است. زیر این لایه، عاج قرار دارد که برخلاف مینا سفت و سخت و روشن نیست. رنگ این لایه تقریبا متمایل به زرد است.

مینا متشکل از مواد معدنی است و زمانی که مواد معدنی تشکیل دهنده این لایه از بین برود، مینا نیز نازک می شود و لایه زیرین که زرد رنگ است در معرض دید قرار می گیرد.

4. افزایش سن

یکی از اصلی ترین علل زرد شدن دندان ها افزایش سن است. با افزایش سن مینای دندان به صورت طبیعی تحلیل می رود. هرچه سن بیشتر شود شخص غذاهای بیشتری می خورد و بیشتر می جود. مجموعه همه این اتفاقات در نهایت باعث زرد شدن دندان و تضعیف آن ها می شود. به عبارتی شما حتی اگر به طور کامل بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید باز هم ممکن است با درجاتی از زرد شدن و تغییر رنگ دندان مواجه شوید.

5. سیگار کشیدن

نیکوتین موجود در دود سیگار تقریبا برای تمام بخش های بدن ضرر دارد. کشیدن سیگار به سبب وجود این ماده می تواند در مدت زمان کمی تغییر رنگ دندانی ایجاد کرده و ابتدا باعث زرد شدن دندان ها می شود و در نهایت رنگ آن ها را تیره تر (مثلا قهوه ای) می کند.

6. خوردن بعضی غذاها

طیف گسترده ای از غذاها باعث لک شدن دندان می شوند. گوجه فرنگی، انواع سس ها، ادویه کاری و بیشتر انواع توت ها مانند توت فرنگی، بلوبری و … حاوی رنگدانه هایی هستند که به مینای دندان چسبیده و این سطح را لکه دار می کنند.

حتی یک سالاد سالم همراه با سس سرکه بالزامیک می تواند رنگ ناخوشایندی روی دندان های شما بگذارد. برای جلوگیری از این تغییر رنگ میبایست غذاهای خاوی این مواد رنگدانه دار را کمتر مصرف کنید و بلافاصله پس از مصرف دهان خود را با آب شستشو دهید.

7. مصرف برخی نوشیدنی ها

قهوه و چای دو دلیل شایع در زرد شدن دندان ها مخصوصا در بزرگسالان هستند. البته نوشیدن انواع شراب مبتنی بر الکل می تواند تاثیرات به مراتب بدتری روی دندان ها بگذارد. نوشابه های گازدار تیره رنگ نیز به مرور زمان باعث تغییر رنگ اساسی دندان می شوند.

8. مصرف آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین زمانی که دندان در حال در آمدن از لثه است باعث تغییر رنگ و لکه دار شدنشان می شوند. اگر مادری در نیمه دوم بارداری خود آنتی بیوتیک مصرف کند احتمال زرد شدن دندان های کودک یا لکه دار شدنشان در آینده وجود دارد. همچنین مصرف آنتی بیوتیک قبل از 8 سالگی توسط افراد می تواند تاثیرات مشابهی روی دندان دائمی بگذارد.

9. فلوروزیس دندان

فلوراید برای دندان مفید است اما مقدار زیاد فلوراید می تواند باعث ایجاد لکه های زرد یا زرد مایل به قهوه ای به نام فلوروز شود. آب حاوی فلوراید ، خمیر دندان حاوی فلوراید و قرص ها و روش های فلوراید تراپی بزرگترین منابع فلوراید هستند. اگر افراد (مخصوصا کودکان) مقادیر بالای فلوراید دریافت کنند با معضل زرد شدن دندان ها یا ایجاد لکه روی سطح دندان مواجه خواهند شد.

10. وارد شدن آسیب و ضربه به دندان ها

وارد شدن ضربه به دندان می تواند مینای دندان را شکسته و موج تغییررنگ دندان شود. برای مثال ممکن است زیر مینا خونریزی شود و دندان به رنگ قرمز یا قهوه ای دیده شود. اگر دندان ترک برداشته باشد در محل ترک به رنگ زرد در خواهد آمد.

11. دندان قروچه یا براکسیم

براکسیسم یا دندان قروچه یعنی به هم سابیده شده دندان ها از عمد یا به صورت ناخودآگاه. این امر ممکن است به دنبال تجربه استرس، خشم و عصبانیت یا اضطراب باشد. و یا در خواب به صورت ناخودآگاه انجام داده شود.

دندان قروچه باعث تحلیل مینای دندان می شود و با از بین رفتن مینا مخصوصا در سطوح جونده لایه زیرین آن یعنی عاج یا دنتین نمایان می شود. این لایه زرد و تیره است. با نازک شدن مینا و نمایان شدن دنتین، نمای دندان تغییر رنگ داده و تیره می شود. بنابراین دندان قروچه نیز می تواند یک علت اصلی زرد شدن نمای لبخند ما باشد.

سفید کردن دندان در دندانپزشکی

برای سفید کردن دندان‌ها، روش‌های بسیاری وجود دارد. این روش‌ها هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. همچنین شرایط استفاده از هر روش با دیگری متفاوت است. در ادامه انواع روش‌های پزشکی سفید کردن دندان‌ها که تحت نظر دکتر دهان و دندان انجام می‌شود را بیان خواهیم کرد:

۱. جرمگیری و پالیش دندان‌ها

یکی از مهم‌ترین عوامل زردی دندان‌ها،‌ جرم دندان‌ها است. جرم دندان در ابتدا سفید رنگ است؛ اما به مرور زمان و در صورت عدم رعایت بهداشت دهان، سفت شده و رنگ آن زرد می‌شود. جرم دندان علاوه بر زرد کردن رنگ دندان‌ها، باعث تحلیل لثه، لقی دندان‌ها و خراب‌شدن دندان‌ها هم می‌شود. با یک روش ساده به نام جرمگیری و پالیش دندان‌ها توسط دکتر ترمیم دندان می‌توان این جرم‌ها را از روی دندان پاک کرد. با این حال، ممکن است در برخی شرایط، رنگ زرد دندان‌ها تغییری نکند، چرا که ممکن است علت بدرنگی دندان، عامل دیگری به جز جرم باشد.

۲. سفید کردن دندان با بلیچینگ

یکی دیگر از روش‌های پزشکی برای داشتن دندان‌هایی سفید رنگ، بلیچینگ است که باعث می‌شود دندان‌ها تا چند درجه سفیدتر شوند.

سرعت انجام این روش برای سفید کردن دندان زرد شده و بی‌خطر بودن آن از جمله مزایایی است که می‌توان برای روش بلیچینگ توسط دکتر بلیچینگ نام برد.

برای مطالعه مقاله باید و نبایدها بعد از بلیچینگ دندان + طول عمر و هزینه کلیک کنید.

بلیچینگ به سه روش خانگی، مطب و ترکیبی انجام می‌شود. روش بلیچینگ در مطب بسیار سریع‌تر است اما دوام کمتری دارد. با این حال، روش بلیچینگ در خانه، به زمان بیشتری نیاز دارد اما دوام بیشتری هم دارد. همچنین بهترین روش ممکن، روش ترکیبی است که در مطب و ادامه آن در خانه انجام می‌شود و می‌تواند نتیجه بهتری در پی داشته باشد.

۳. سفید کردن دندان با کامپوزیت ونیر

یکی از روش‌های پزشکی، کامپوزیت ونیر است که نه تنها برای سفید کردن رنگ دندان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه به بهبود و شکل دندان‌ها هم کمک می‌کند.

۴. سفید کردن دندان به روش لمینت دندان

لمینت یکی دیگر از روش‌های سفید کردن دندان ها است که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این روش نه تنها دندان‌های شما را سفید و خوش‌رنگ می‌کند؛ بلکه باعث مرتب و یکدست دیده‌شدن دندان‌ها هم می‌شود.

برای مطالعه مقاله بررسی انواع لمینت دندان + هزینه در سال ۱۴۰۱ کلیک کنید.

سفید کردن دندان ها با 13 روش خانگی 

1. سرکه سیب برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1/2 قاشق چای خوری سرکه سیب
  • یک فنجان آب

چه کاری باید انجام دهید؟

  • سرکه سیب را به آب اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  • قبل از مسواک زدن دندان ها را با این آب بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این روش را 2-3 بار در یک هفته در صبح انجام دهید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

سرکه سیب حاوی اسیدهای خفیف است که می تواند لکه های زرد را از دندان های شما برداشته و با استفاده از آنها دندان های شما را سفید کند.

2. جوش شیرین و آب لیمو برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق چایخوری آب لیمو / لیمو
  • مسواک

چه کاری باید انجام دهید؟

  • جوش شیرین و لیمو را مخلوط کنید.
  • با استفاده از مسواک، این خمیر را روی دندان های خود قرار دهید.
  • بعد از گذشت 2-3 دقیقه، دهان خود را با آب بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • ابتدا این را دو بار در هفته تکرار کنید و سپس آن را یک بار در 7-10 روز استفاده کنید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

بی کربنات سدیم، معمولا به عنوان جوش شیرین شناخته شده است، یک عنصر رایج در تقریبا در هر آشپزخانه است. در طبیعت آن به طرز ماهرانه ای ساینده و ریشه کن کردن لکه های سطحی روی دندان ها است. همچنین قلیایی در طبیعت است و باعث کاهش اسیدیته در داخل دهان می شود. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است و به حذف رنگ پوست دندان کمک می کند. این یک عامل ضد عفونی طبیعی است.

احتیاط: اطمینان حاصل کنید که مدت طولانی این مخلوط را روی دندان نگذارید.

3. پوست موز و سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • پوست موز

چه کاری باید انجام دهید؟

  • پوست موز را به قطعات کوچک بریزید.
  • یک قطعه را بشویید و در داخل آن بر روی دندان ها مالش دهید.
  • یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید.
  • دهان خود را با آب شستشو دهید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این کار را یک بار هر روز یا هر روز متناوب انجام دهید تا دندان های سفیدتر داشته باشید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

پوست موز حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که در سفید کردن دندان ها کمک میکند.

4. روغن نارگیل برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • روغن نارگیل طبیعی

چه کاری باید انجام دهید؟

  • انگشتان دست خود را با روغن نارگیل بر روی دندان خود بکشید. (میتوانید از مسواک هم استفاده کنید)
  • یک دقیقه یا دو بار به آرامی روی دندان هایتان بکشید.
  • دهان خود را با آب شستشو دهید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این کار را هر روز صبح انجام دهید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

شما ممکن است این را کمی عجیب و غریب به عنوان روغن نارگیل شناخته شده است که بیشتر برای سلامت پوست و مو مفید است. اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل، باکتری باعث ایجاد پلاک در دندان ها می شود. این نیز در حفظ نفس خود را تازه کمک می کند.

5. روغن پرتغال برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 2-3 قطره روغن پرتغال
  • خمیر دندان
  • مسواک

چه کاری باید انجام دهید؟

  • روغن پرتغال را بر روی مسواک خود قرار دهید و بعد خمیر دندان را روی آن قرار دهید.
  • دندانهایتان را به طور معمول بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این را هر روز صبح برای یک یا دو هفته تکرار کنید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

روغن پرتغال از پوست آن تهیه شده است. محتوای مرکبات در سفید کردن دندان ها کمک می کند، در حالیکه روغن پرتغال دارای خواص ضد قارچی است و باعث بهبود سلامتی لثه ها می شود.

6. روغن کنجد برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد

چه کاری باید انجام دهید؟

  • روغن کنجد را در دهان خود به مدت 15 تا 20 دقیقه بکشید.
  • پس از 20 دقیقه، روغن را بیرون بکشید و دهان خود را به طور کامل با آب بشویید.
  • به طول معمول مسواک بزنید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این کار را یک بار در صبح انجام دهید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

نشان داده شده است که کشیدن روغن کنجد بر روی دندان نه فقط لکه های دندان بلکه پلاک دندان را نیز حذف می کند.

7. زغال چوب به سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • پودر زغال فعال
  • مسواک

چه کاری باید انجام دهید؟

  • مسواک را تمیز کنید و آن را در پودر زغال فرو کنید.
  • دندان های خود را با استفاده از حرکات دایره ای ملایم به مدت دو دقیقه بشویید.
  • دهان خود را با آب کاملا شستشو دهید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • از این درمان یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

پودر زغال فعال در جذب ناخالصی ها و سفید کردن دندان ها به طور موثر و سریع می باشد. همچنین این پودر برای جلوگیری از حفره ها و حفظ سلامت دندان و لثه مفید است.

8. نمک و آب لیمو برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای خوری نمک دریا
  • 2 قاشق چای خوری آبلیمو

چه کاری باید انجام دهید؟

  • آب لیمو و نمک را مخلوط کنید.
  • از این مخلوط به عنوان یک خمیر دندان استفاده کنید.
  • به طور معمول مسواک بزنید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

آب لیمو به دلیلی اسیدی بودن، لکه های زرد دندان را از بین میبرد و نمک به عنوان یک لایه ای ملایم عمل می کند و این لکه را که روی دندان ساخته شده اند پاک می کند.

9. زردچوبه برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1/8 قاشق چای خوری پودر زردچوبه
  • مسواک

چه کاری باید انجام دهید؟

  • پودر زردچوبه را بر روی مسواک خود بپاشید و به طور معمول مسواک بزنید.
  • برای 2-3 دقیقه صبر کنید و سپس دهان خود را کاملا شستشو دهید.
  • بعد از این با خمیر دندان معمولی، مجدد مسواک بزنید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • اگر یکبار از این روش استفاده کنید، نتایج خوبی خواهد داشت اما پیشنهاد می شود که هر چند روز یکبار از این روش استفاده کنید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

خواص ساینده خفیف زردچوبه به حذف لکه های عمیق از دندان کمک می کند. همچنین دندان ها و لثه ها را قوی تر می کند و دهان را از میکروب های ناسالم پاکسازی می کند.

10. نمک اپسوم برای سفید کردن دندان

نمک اپسوم یا اپسوم سالت (Epsom Salt) که به نام نمک حمام هم شناخته می شود از کریستال های کوچک و بی رنگ تشکیل شده که مانند نمک خوراکی به نظر می رسد اما به جای سدیم کلرید از منیزیم سولفات تشکیل شده است.

به این موارد نیاز دارید:

  • نمک اپسوم
  • آب
  • مسواک

چه کاری باید انجام دهید؟

  • نمک و آب را مخلوط کنید تا آب نمک حل شود.
  • سپس دندان های خود را با این مخلوط بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این روش را 2-3 بار در هفته تکرار کنید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

این نمک لایه زرد رنگی که در دندان ها شکل گرفته است، لایه برداری می کند. همچنین این نمک یک ضد باکتری است.

11. برگ گواوا برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1-2 برگ گواوا

چه کاری باید انجام دهید؟

  • برگ گواوا له کنید تا خمیر شود.
  • خمیر بدست آمده را به دندان های خود بمالید
  • به مدت یک یا دو دقیقه صبر کنید.
  • سپس دهان خود را بشویید و دندانهایتان را طبق معمول مسواک بزنید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • پیشنهاد می شود از این روش هر روز استفاده کنید تا شاهد سفید شدن دندان هایتان باشید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

گواوا (در چابهار به زیتون محلی نیز شناخته می شود.)، برگ گواوا می تواند مورد استفاده برای درمان انواع مسائل دندانی مانند پلاک، عفونت، و تورم لثه. فلاونوئیدها و فنل های آن توسط میکروارگانیسم های مختلف، استرس اکسیداتیو ناشی از دندان ها را حذف می کنند که یکی از دلایل رنگ آمیزی دندان ها است.

12. پوست پرتغال برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • پوست پرتقال

چه کاری باید انجام دهید؟

  • یک یا دو بار در داخل پوست پرتقال را روی دندان های خود بمالید.
  • دندان هایتان را به طور معمول با خمیر دندان معمولی خود بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • پیشنهاد می شود از این روش هر روز استفاده کنید تا بعد از 1 یا 2 هفته شاهد سفید شدن دندان هایتان باشید.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

محتوای اسیدی از پوست پرتقال دندان ها را سفید می کند و همچنین به عنوان عامل ضد میکروبی عمل می کند.

13. توت فرنگی برای سفید کردن دندان

به این موارد نیاز دارید:

  • 1 توت فرنگی
  • 1 قاشق چای خوری نوشابه

چه کاری باید انجام دهید؟

  • توت فرنگی را با نوشابه گازدار مخلوط کنید.
  • از مسواک یا انگشت خود برای اعمال مخلوط در دندان هایتان استفاده کنید.
  • به مدت چند دقیقه صبر کنید و سپس دهان خود را بشویید.

چقدر باید این کار را انجام دهید؟

  • این می تواند یک بار در هفته انجام شود.

چرا این روش پیشنهاد می شود؟

اسیدها، یعنی اسید مالیک و اسید آسکوربیک موجود در توت فرنگی، لکه های دندان را روشن می کنند. با چندبار استفاده از این روش خواهید دید که دندان های شما سفید تر و روشن تر شده اند.

آیا رژیم غذایی مثبت در سفید شدن دندان موثر است؟

برای پاسخ دادن به این سوال که برای سفیدی دندان چه کنیم، مهمترین و اولین کار، درست کردن رژیم غذاییتان است. در ادامه مواردی را که باید در رژیم غذایی خود استفاده کنید را شرح داده ایم:

  • برای سفید کردن دندان ها، باید از مصرف غذاها و نوشیدنی هایی که موجب تغییر رنگ یا زرد شدن دندان ها می‌شوند اجتناب کرد، مانند قهوه و نوشابه و آب میوه های تیره که باعث لکه دار شدن دندان می‌شوند.
  • برای سفید شدن دندان، از مصرف بیش از حد مرکبات جلوگیری کنید و همیشه دندان‌های خود را بعد از مصرف این مواد غذایی و نوشیدنی ها مسواک بزنید.
  • حداکثر 30 دقیقه پس از صرف غذا حتما مسواک بزنید. چون بلافاصله پس از مصرف غذا فعالیت باکتری ها و میکروب ها در دهان شما شروع میشود، که میتوانند محیط دهان را اسیدی کرده و به بافت دندان ها آسیب برسانند و به مرور زمان به دلیل زردی، نیاز به سفید کردن دندان دارید.
  • نکشیدن سیگار و ترک آن، یکی از راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه است و به سفید شدن دندان های زرد کمک زیادی می‌کند، زیرا خطر ایجاد لکه های نیکوتین روی دندان را کاهش می‌دهد.

اهمیت حفظ بهداشت دهان، برای سفید شدن دندان

حفظ بهداشت دهان و دندان مهم‌ترین کاری است که افرد می‌توانند برای جلوگیری از زردی دندانهایشان و کمک به سفید شدن آنها انجام دهند. رعایت این اصول ،به سفید کردن دندان در طول زمان کمک می‌کند.

  • حداقل دو بار در روز مسواک بزنید. حتما باید اطراف لثه و قسمت پشتی دندان را نیز تمیز کنید.
  • با استفاده از خمیر دندان فلوراید مسواک بزنید: فلوراید می تواند حتی پوسیدگی دندان را معکوس کند. اگرچه برخی از افراد با استفاده از فلوراید مخالف هستند، اما دندانپزشکان معتقدند که فلوراید برای سلامتی دندان‌ها ایمن و مفید است.
  • برای از بین بردن پلاک بین دندان ها خمیردندان بکشید.
  • بعد از مسواک، حتما از نخ دندان استفاده کنید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن به طور منظم موارد زیر را به دنبال دارد:

  • از مینای دندان محافظت می کند
  • از پوسیدگی لثه جلوگیری می کند
  • و لکه ها را از بین می برد.

سریعترین روش سفید کردن دندان چیست؟

ما در این محتوا روش های خانگی و طبیعی سفید کردن دندان را توضیح دادیم، هر کدام از این روش ها نیاز به تکرار و صبر دارند و به مرور زمان، شما نتیجه کار را می‌بینید و در بین روش های گفته شده هم، مدت زمان تاثیر متفاوت است.

اما اگر شما به دنیال رفع زردی دندان در یک روز یا مدت زمان کوتاهی هستید، باید از روش هایی مثل بلیچینگ استفاده کنید. این روش ها در مطب و توسط متخصص انجام می‌شود و در اکثر مواقع طی یک جلسه زردی دندان را بر طرف می‌کند.

سفید کردن دندان با لیزر

یکی دیگر از روش‌های سفید کردن دندان، استفاده از یک روش جدید، نوین و کم خطر است، استفاده از لیزر. در این روش که با خطر کمتری همراه است، به راحتی در زمان کوتاه و در طول چند جلسه 30 تا 60 دقیقه ای، زردی دندانها از بین می‌رود. این روش حتی برای دندانهایی که شدت تغییر رنگشان زیاد است نیز بسیار مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *