پزشکی، ارایشی و بهداشتی

بهترین نوع تخت معاینه

تخت معاینه چیست؟

در طول مداخله یا معاینه، متخصص مداخله پزشکی و یا تیم های بهداشتی از این محصولات استفاده می کنند. این محصولات که از چوب، فلز یا ام دی اف ساخته شده اند به پزشکان کمک می کند تا بیماری را به خوبی تشخیص داده و به درمان بیماران اقدام نمایند. با توجه به کاربرد مورد نظر اصولا جنس آن ها متفاوت است. تخت معاینه محصولاتی هستند که در درمان های کوتاه مدت استفاده می شوند، در بستری های طولانی مدت استفاده نمی شوند. محصولاتی که برای بستری های طولانی مدت استفاده می شود تخت بیماران است.

انواع تخت ها:

1- تخت معاینه با پایه های تاشو: یکی از انواع تخت های کلاسیک مکانیکی است که به طور کلی می توان قسمت سر را در آنها تنظیم کرد و پاها را به سمت داخل جمع کرد.

2- میز معاینه پا ثابت: این میز علاوه بر اینکه دارای ویژگی پایه های تاشو است، از انواع میزهایی است که پایه های آن به صورت ثابت یا پایه تاشو بوده و یا با میله ثابت می توان آن را ثابت کرد.

3- تخت معاینه استیل: یکی از انواع تخت با بدنه چوبی، سر ثابت یا قابل تنظیم و فقط پایه های استیل است.

4- تخت معاینه برقی: از انواع تخت هایی است که می تواند با موتورهای 2-3-4 یا 5 با توجه به تکنولوژی پیشرفته باشد که توسط ریموت کنترل می شود و مدیریت و موقعیت میز را با قدرت موتور فراهم می کند.

5- تخت بیماران برقی: یکی از انواع تخت های مکانیزه با سیستم کنترلی است که با موتورهای 2-3-4 و 5 موتوری می باشد و به ویژه در بیمارستان ها، کلینیک ها، پلی کلینیک ها، درمانگاه ها و هر جا که نیاز به مداخله پزشکی باشد قابل استفاده می باشد.

تخت معاینه برقی

تخت معاینه با خرید اینترنتی

تمامی محصولات در انبار موجود است، شما می توانید از طریق سفارش آنلاین از طریق Wkl.balutt.com با ما در ارتباط باشید و از ما مشاوره دریافت کنید. ما در صورت مشخص نمودن آدرس، به سریعترین شکل ممکن محصول را به آدرس شما تحویل خواهیم داد. همانطور که در عکس ها مشاهده می شود، محصولات ما 100% اورجینال و با کیفیت هستند. محصولاتی که از شرکت ما درخواست کرده اید به صورت باربری ارسال می شود. بسته ارسال محرمانه است. در بسته باربری به جز اطلاعات تماس شما هیچ توضیح دیگری وجود ندارد. 95% از محصولات ما در فروش موجود است و در صورت عدم وجود محصول به دلیل اینکه محصولات فروشگاهی است به اطلاع شما خواهد رسید. برای مرجوعی و تعویض با ما تماس بگیرید. بسته بندی معیارهای بازگشت باید سالم و در شرایط قابل فروش مجدد باشد.

تخت معاینه با قابلیت تنظیم ارتفاع

تخت معاینه با تنظیم ارتفاع دلخواه باید به گونه ای باشد که قابل تنظیم برای ارتفاع بالا یا پایین باشد. علاوه بر این، پایه های برانکارد تاشو هستند که قابل حمل می باشند و به راحتی می توانید از آن استفاده کنید. پایه های میز معاینه بهتر است تاشو باشند. میز معاینه بهتر است با یک تکه مواد وینیلکس پوشانده شده و قابل تمیز کردن و پاک کردن باشد. قطعات فلزی با رنگ الکترواستاتیک رنگ می شوند.

ابعاد و اندازه تخت معاینه پزشکی

ابعاد تخت معاینه پزشکی بر حسب محصولات متفاوت است. برای مثال تخت معاینه چوبی با استیل و همچنین با تخت برقی متفاوت است. زیرا تمامی این محصولات برای کارهای متفاوتی استفاده می شوند و ویژگی های متفاوتی دارند.

تخت معاینه

تخت معاینه ارتوپدی

تخت معاینه ارتوپدی با توجه به شرایط جسمانی بیمار متفاوت است. به همین دلیل تخت بیمار که از طریق ارتوپد تهیه می شود با توجه به نیاز روزانه بیمار انتخاب می شود. تخت بیماران ارتوپدی با توجه به نیاز بیماران مبتلا به اختلالات جسمی تولید می شود. به لطف تنظیمات ارتفاع و ارتفاع تشک ارتوپدی، بلند شدن یا بلند کردن مجدد تشک بسیار آسان است. در تکنولوژی امروزی تخت های بیمار به صورت یکپارچه نگهداری می شوند و قیمت ها بر اساس مدل ها متفاوت می باشد.

نکاتی که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید:

تخت معاینه بیمار امروزه با جدیدترین تکنولوژی مجهز به چهار موتور می باشد. بیماران از دراز کشیدن روی تخت بیمار موتوری خسته شده اند. تخت های بیمار که نیازهای آنها را بسیار راحت برآورده می کنند با تخت های دیگر تفاوت زیادی دارند. اگر تخت معاینه اشتباهی انتخاب شود، ممکن است باعث بدتر شدن بیمار شویم، چه رسد به اینکه از روند بهبودی حمایت کنیم. مثلا؛ اگر فکر کنیم که یک بیمار فلج بستر نیاز به تخت بیمار دارد، می توانیم از چیزی که به آن تخت هوا می گوییم استفاده کنیم. از آنجایی که این تشک ها به بدن اجازه تنفس می دهند، گردش خون را تسریع می کنند و در عین حال استراحتی راحت فراهم می کنند، به دلیل خاصیت جذب هوا در بدن بیمار از ایجاد زخم ها و عفونت های مختلف جلوگیری می کنند و حتی می توانیم بگوییم که اصلا زخمی نیست. همانطور که گفتیم انتخاب تخت بسیار مهم است.

تخت های استفاده شده توسط بیماران بستری یا بیمارانی که نیاز به ادامه زندگی به صورت بستری دارند باید دارای عملکردها و ویژگی های کاربری مختلف باشد. به همین دلیل، نوع تختی که بیمار می تواند از آن استفاده کند، با توجه به بیماری های مختلف متفاوت است. هدف ما این است که اقوام ما از محصولات سالم استفاده کنند تا بتوانند روند درمانی و زندگی راحت خود را داشته باشند، هم برای رضایت آنها و هم برای حمایت مثبت از درمان آنها بهتر است انتخاب درستی داشته باشیم.

تخت معاینه مدل کشودار

انتخاب تخت مناسب برای بیمار

البته در انتخاب تخت معاینه بیمار باید به مسائل زیادی توجه کرد. به عنوان مثال، تخت های موتوری وجود دارد که برای تحرک شاخص هستند، مثل تخت هایی با موتور دوبل یا مکانیزم های مختلف که این تخت ها باید به لطف یک کنترل الکترونیکی کار کنند. ویژگی دیگر این است که در هر دو قسمت تخت باید فضاهایی بین 75-80 سانتی متر وجود داشته باشد تا بیمار راحت تر شود. اگر محل درمان بیمار در منزل، خارج از موسسه ای مانند بیمارستان و غیره باشد، تخت بیمار باید با توجه به اندازه و منطقه در دسترس برای ناحیه تحت درمان انتخاب شود.

از آنجایی که زاویه استفاده برای بیمار که درمان خود را در تخت معمولی ادامه خواهد داد دشوار خواهد بود، لازم است در هنگام خرید تخت بیمار دقت کنید تا تخت هایی ساده با کیفیت و با تکنولوژی بالا انتخاب کنید. مثلا؛ تخت های بیمار تخت های چرخدار (4 طرفه) هستند که هم بهداشتی و هم ضد باکتری هستند و قابلیت پاک شوندگی راحتی دارند. به این ترتیب افرادی مانند مراقب و همراهی که از بیمار مراقبت می کند، کار خود را آسان تر می کند. علاوه بر این، این تخت ها دارای سیستم ترمز نیز هستند. با سیستم ترمز روی چرخ های خود از بروز هر گونه حادثه ای در حین حرکت توسط بیمار جلوگیری می کنید. در ضمن یکی از ویژگی هایی که در انتخاب تخت بیمار باید مورد توجه قرار گیرد این است که تخت بیمار باید از مواد مرغوب و بادوام ساخته شود.

به طور کلی انواع تخت معاینه بیمار به شرح زیر است:

محصولات پای ثابت، محصولات با پایه های تاشو با ویژگی های قابل حمل، تخت معاینه دامپزشکی برای معاینه حیوانات خانگی، محصولات آلومینیومی با طراحی سبک و با کیفیت، میز معاینه چوبی با کیفیت بالا و بسیار مقاوم، محصولات معاینه اطفال که مخصوص معاینه کودکان طراحی شده است، محصولات بازرسی اتاق عمل که برای مداخلات جراحی استفاده می شود، تخت معاینه برقی با ویژگی های کاربردی و مفید، تخت معاینه زنان که در آن زنان معاینه می شوند.

تخت ماساژ و معاینه ارتوپدی

مشخصات کلی تخت چوبی

اگرچه ما آن را تخت معاینه چوبی می نامیم، اما بر خلاف سایر مدل های برانکارد چوبی معاینه، به لطف پوشش چوبی روی بدنه چوبی، بسیار جذاب دیده می شود و همچنین دارای دوام بسیار بالایی است. مدل میز معاینه چوبی بهتر است کشو دار باشد. روی برانکارد 3 کشو وجود دارد. به لطف روکش چرمی وینکس، می توان آن را به راحتی تمیز کرد. با مکانیزم دستی می توانید قسمت پشتی را به ارتفاع دلخواه تنظیم کنید. قطعات چوبی میز معاینه از mdf ساخته شده است. این میز در سایزهای متفاوت بر حسب ضروریات ساخته می شود. این میزها اصولا برحسب ضروریات ساخته می شوند و می توان آنها را در عرض: 640 میلی متر – طول: 1880 میلی متر – ارتفاع: 730 میلی متر پیدا نمود.

میز معاینه بیمار تاشو و  تخت معاینه با تنظیم ارتفاع

تخت معاینه بیمار تاشو یک مدل برانکارد معاینه مناسب برای استفاده طولانی مدت است که قطعات آهنی آن با رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ آمیزی شده است. این برانکارد معاینه با کاربری آسان را می توان به گونه ای طراحی کرد که با فضایی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد، با تودوزی چرمی وینکس رنگ دلخواه، بسته به میل افراد، طراحی شود. این محصول که به عنوان مبل معاینه نیز شناخته می شود، هزینه حمل و نقل کمتری دارد زیرا در صورت تا شدن به عنوان میز معاینه تاشو فضای کمتری را اشغال می کند. برانکارد معاینه تاشو به عنوان نمونه مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان ها و میز معاینه ایمنی شغلی به ویژه در پزشکی خانواده جای خود را در بازار باز می کند. ابعاد آن متغیر است اما اگر بخواهیم مثال بزنیم با عرض: 600 میلی متر – طول: 1800 میلی متر – ارتفاع: 700 میلی متر می باشد.

قیمت میز و یا تخت

قیمت این تخت ها اصولا بر حسب مدل و انواع آنها متفاوت است. قیمت تخت های موتوردار بالاتر از بقیه است. همچنین تخت هایی که قابلیت تنظیم شدن ارتفاع را دارند نیز قیمت بیشتری از تخت های معمولی دارند. اگر یک قیمت تخمینی برای این تخت ها بخواهیم بگوییم از حدود 2.5 میلیون تومان شروع می شود و با پیشرفته شدن آنها قیمت نیز بالاتر می رود.

تخت معاینه الکتریکی

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *