پزشکی، ارایشی و بهداشتی

بررسی هفت راهکار برتر برای درمان آرتروز زانو در خانه

از جمله بیماری‌هایی که افراد را در راه رفتن دچار مشکل می‌کند، آرتروز زانو است. این بیماری باعث خواهد شد افراد حتی در انجام کارهای ساده همچون قدم برداشتن نیز دچار مشکل شوند؛ به همین علت باید هر چه سریع‌تر نسبت به درمان اقدامات لازم را انجام داد.

درمان آرتروز زانو در خانه

درمان آرتروز زانو در خانه امکان‌پذیر بوده و روش‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است. اگر به تازگی در زانوهای خود احساس درد داشته‌اید و پزشک آن را آرتروز تشخیص داده، این مطلب مناسب شما است. این شما و این بهترین روش‌های خانگی برای درمان آرتروز زانو!

روش‌های درمان آرتروز زانو در خانه

درمان آرتروز زانو در خانه شامل چه روش‌هایی می‌شود؟

اگر قصد دارید بدون مراجعه به پزشک و در خانه آرتروز زانو را درمان کنید، چندین راهکار پیش روی شما قرار گرفته‌اند. هر کدام از این روش‌ها به نحوی می‌توانند بر روی بهبود بیماری شما تأثیرگذار باشند. پیش از پرداختن به روش‌های درمانی باید این نکته را با شما در میان بگذاریم که منظور از آرتروز یک سری التهابات مربوط به مفصل است که به مرور زمان باعث دردهای سطحی تا شدید می‌شود. آرتروز زانو می‌تواند افراد با سنین مختلف را درگیر کند که در آن عواملی همچون افزایش سن، افزایش وزن و یا انجام ورزش‌های نامناسب دخیل هستند. حالا که با مفهوم کلی آرتروز زانو و عوامل محرک آن آشنا شدید، بد نیست راهکارهای درمانی خانگی را نیز بدانید.

جهت مشاهده انواع جعبه و کیف کمکهای اولیه کلیک کنید

تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

راهکار اول: به دنبال ماساژ درمانی باشید

اولین راهکار برای درمان آرتروز زانو در خانه استفاده از ماساژ درمانی است. در صورتی که شما ماساژ درمانی را به صورت مرتب دنبال کنید، می‌توانید تا حدودی دردهای مفاصل و ماهیچه‌ها را کاهش دهید. کورتیزول یکی از هورمون‌های استرس است که ترشح آن می‌تواند باعث ایجاد درد شود. به منظور کاهش ترشح هورمون مذکور، ماساژ می‌تواند یک راهکار ویژه باشد. البته ماساژ خود به دو نوع فشار متوسط و فشار ضعیف تقسیم می‌شود. ماساژ فشار متوسط می‌تواند تاثیرات بسیار بیشتری را بر روی بهبود سلامتی داشته باشد.

راهکار دوم: مصرف کلسیم را افزایش دهید

راهکار بعدی برای درمان خانگی آرتروز زانو افزایش میزان کلسیم در بدن است. زمانی که بدن مقدار کافی کلسیم دریافت نکند، به مرور زمان فرد ممکن است دچار شکستگی و پوکی استخوان شود. اگر مبتلا به آرتروز هستید، کمبود کلسیم می‌تواند روند بیماری شما را بسیار افزایش دهد؛ به همین علت باید هر چه سریع‌تر این کمبود را در بدن خود رفع کنید. متوسط کلسیمی که زن و مرد در طول روز باید استفاده کنند، 1000 میلی‌گرم است. زمانی که سن افزایش پیدا کند، میزان مصرف نیز باید بیشتر شود. اگر به دنبال منبع غنی کلسیم هستید، می‌توانید از محصولات لبنی استفاده کنید. از دیگر منابع مهم برای دریافت کلسیم می‌توانیم به کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم و… اشاره داشته باشیم.

افزایش میزان کلسیم در بدن با کمک کلم بروکلی

راهکار سوم: از حمام آفتاب غافل نشوید

یکی از دلایلی که افراد را دچار آرتروز زانو می‌کند، کمبود ویتامین D است. برای اینکه در مفاصل فرایند کلاژن‌سازی رخ دهد، به ویتامین دی نیاز دارید؛ از این رو درمان آرتروز زانو در خانه با کمک تأمین ویتامین D امکان‌پذیر است. یکی از راه‌هایی که به شما کمک می‌کند ویتامین دی بدن خود را تأمین کنید، حمام آفتاب است. دریافت مقدار کافی نور خورشید باعث می‌شود دردهای ناشی از آرتروز به شدت کاهش پیدا کنند. شما می‌توانید در هفته دو تا سه روز را به دریافت ویتامین D اختصاص دهید. در هر نوبت 10 الی 15 دقیقه کافی است.

جهت مشاهده انواع ویلچر فوق سبک کربوران کلیک کنید

تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

راهکار چهارم درمان آرتروز زانو در خانه: ورزش را در خانه اجرایی کنید

راهکار دیگری برای درمان آرتروز زانو در خانه ورزش کردن است. البته نکته مهمی که در رابطه با این موضوع وجود دارد این است که ورزش باید زیر نظر متخصصان انجام شود؛ زیرا کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند باعث تشدید بیماری شما شود. ورزش‌های کششی، تقویتی و همچنین کم‌فشار در بین برترین گزینه‌ها برای دنبال کردن قرار می‌گیرند.

ورزش کردن؛ یکی از بهترین راه‌ها برای درمان آرتروز زانو

راهکار پنجم: اگر اضافه وزن دارید، آن را کم کنید

به طور کلی یکی از دلایلی که باعث تشدید آرتروز زانو می‌شود، اضافه وزن است. اگر وزن شما نیز زیاد است، باید هر چه سریع‌تر به فکر کاهش آن باشید. وزن زیاد می‌تواند فشار بسیاری را به زانوهای فرد مبتلا وارد کند. زمانی که وزن کاهش پیدا می‌کند، به دنبال آن مفاصل نیز عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت. از راهکارهای مناسب برای کم کردن وزن، انجام ورزش‌های چربی‌سوز است. اگر انجام این ورزش‌ها برای شما راحت نیست، کافی است با یک متخصص تغذیه برای دریافت مشاوره رژیم مشورت کنید.

راهکار ششم برای درمان آرتروز زانو در خانه: به فکر آب‌درمانی باشید

اگر فکر می‌کنید راهکارهای درمان آرتروز زانو در خانه تمام شده‌اند، باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. آب‌درمانی از جمله پیشنهادهای ویژه‌ای به شمار می‌آید که می‌توانید نهایت استقبال را از آن داشته باشید. از آنجایی که آب می‌تواند باعث مقاوم‌تر شدن بدن شود، پس کیفیت ورزش را نیز افزایش می‌دهد. شنا پیشنهاد خوبی برای دنبال کردن جلسات آب‌درمانی است. آب‌درمانی نه تنها باعث تقویت بدن می‌شود، بلکه با عملکرد ویژه خود می‌تواند در چربی‌سوزی نیز مؤثر واقع شود. افراد مسن مبتلا به آرتروز می‌توانند دنبال کردن آب‌درمانی را در لیست راهکارهای موجود قرار دهند؛ زیرا علاوه بر کاهش چربی، می‌تواند درد را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و نشانه‌های بهبود بیماری را نیز به طرز چشمگیری بیشتر کند.

جهت مشاهده انواع ویلچر برانکاردی کلیک کنید

تجهیزات پزشکی وینکل پلاس

راهکار هفتم: درمان‌های گیاهی را دنبال کنید

راهکار هفتم برای درمان آرتروز زانو در خانه استفاده از گیاهان مختلف است. هر چند روش‌های گیاهی به مدت زمان بیشتری برای بهبود نیاز دارند؛ اما با این وجود تأثیراتی که از خود به نمایش می‌گذارند، فوق‌العاده هستند. خوراکی‌ها و داروهای گیاهی در کنار تسکین درد، می‌توانند در کاهش دادن تورم مفاصل نیز مؤثر واقع شوند. از برترین درمان‌های گیاهی می‌توانیم به زردچوبه، سرکه سیب، دارچین، رازیانه، زیره سیاه و تخم شنبلیله اشاره کنیم.

درمان آرتروز زانو با کمک زردچوبه

سخن آخر درباره درمان آرتروز زانو در خانه

در این مطلب سعی کردیم اطلاعاتی را درباره درمان آرتروز زانو در خانه با شما به اشتراک بگذاریم. آرتروز زانو می‌تواند ایجادکننده دردهای بسیار شدید باشد؛ به همین علت به منظور رفع این دردها به شما پیشنهاد می‌کنیم از راهکارهای موجود نهایت بهره را ببرید. البته لازم به ذکر است راهکارهای گفته‌شده دائمی نیستند و نمی‌توانند بیماری شما را برای همیشه از بین ببرند؛ از این رو در اولین فرصت حتماً با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *