پزشکی، ارایشی و بهداشتی

با این شش راهکار به استقبال آرتروز گردن در منزل بروید

از شایع‌ترین عارضه‌های التهاب مفاصل می‌توانیم به آرتروز گردن اشاره کنیم. زمانی که مفاصل بین مهره‌ای گردن دچار سایش می‌شوند، فرد به آرتروز گردن مبتلا خواهد شد. آرتروز همراه با خود درد و اسپاسم عضلانی را به همراه دارد؛ به گونه‌ای که ممکن است افراد در انجام کارهای خود ناتوان باشند. بسیاری از افراد بعد از مراجعه به پزشک، دنبال درمان آرتروز گردن در منزل هستند. راهکارهای مختلفی بدین منظور وجود دارند که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

بررسی بهترین روش‌ها برای درمان آرتروز گردن در منزل

راهکارهای مختلف برای درمان آرتروز گردن در منزل

نشانه‌ها و علائم مختلفی وجود دارند که به شما نشان می‌دهند درگیر آرتروز گردن شده‌اید. از جمله این علائم می‌توانیم به خشکی و گردن درد، درد در ناحیه شانه‌ها و بازوها، سردرد، احساس ساییدگی هنگام تکان دادن گردن و… اشاره کنیم. همان‌طور که می‌دانید دردها می‌توانند شما را از انجام فعالیت‌های روزمره برای مدت‌زمان طولانی باز دارند؛ به همین علت باید در سریع‌ترین زمان ممکن از راهکارهای درمانی موجود بهره ببرید که در ادامه آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

اولین راهکار: از کمپرس آب گرم و سرد استفاده کنید

اگر به دنبال یک راهکار ساده برای درمان آرتروز گردن در منزل هستید، استفاده از کمپرس آب گرم و سرد بهترین پیشنهاد است. شما می‌توانید کمپرس آب گرم را بر روی موضع مورد نظر بگذارید. آب گرم می‌تواند باعث بهبود گردش خون در بدن شود و از این طریق درد ماهیچه‌ها را به حداقل برساند. کمپرس آب سرد نیز مزایای خود را دارد و به عنوان راهی برای کاهش التهاب و تورم مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است اگر متوجه قرمزی در ناحیه آسیب‌دیده شدید، اصلاً از کمپرس آب گرم استفاده نکنید. همچنین اگر مشکلات گردش خون دارید، باید دور استفاده از کمپرس آب یخ را خط بکشید.

دومین راهکار: استفاده از فلفل هندی را فراموش نکنید

راهکار دیگری که برای درمان آرتروز گردن در خانه پیش روی شما قرار گرفته شده، استفاده از فلفل هندی است. در فلفل هندی ماده‌ای به نام کپسایسین وجود دارد. این ماده دارای دو خاصیت ضد التهابی و ضد درد است؛ از این رو به منظور کاهش درد گردن مناسب‌ترین گزینه به حساب می‌آید. برای بهره بردن از این ماده به روغن زیتون نیاز دارید. شما باید یک قاشق چای‌خوری از این ماده را به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. سپس محلول به‌دست‌آمده را روی موضع مورد نظر بمالید. برای اینکه محلول به خوبی جذب پوست شود، حتماً آن را با باند ببندید. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که می‌خواهید بخوابید. از این طریق مدت‌زمان بیشتری می‌توانید از محلول به‌دست‌آمده بهره ببرید. برای اثرگذاری بیشتر به شما پیشنهاد می‌کنیم هر روز این کار را تکرار کنید.

استفاده از فلفل هندی برای درمان درد آرتروز گردن

سومین راهکار برای درمان آرتروز گردن در منزل: از گردنبند‌های طبی استفاده کنید

استفاده از بریس یا گردنبند گردن یکی دیگر از راهکارهای پیشنهادی است. ساختار بریس به گونه‌ای است که می‌تواند ستون فقرات را ثابت نگه دارد. با کمک این گردنبند می‌توانید در حرکات گردن محدودیت ایجاد کنید. از این طریق عضلات نیز برای مدتی استراحت خواهند کرد. ذکر یک نکته ضروری است. از این گردنبندهای طبی نباید برای مدت‌زمان طولانی استفاده کنید؛ زیرا باعث خواهند شد عضلات گردن به مرور زمان ضعیف شوند.

چهارمین راهکار: دنبال‌کننده رژیم غذایی مناسب باشید

اگر به دنبال درمان آرتروز گردن در منزل هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به رژیم غذایی توجه کنید. هر چند رژیم غذایی درد را کاهش نمی‌دهد؛ اما می‌تواند استخوان‌ها را تقویت کرده و از این طریق سرعت تشدید بیماری را کم کند. یکی از بهترین رژیم‌های غذایی مصرف اسیدهای چرب امگا 3 است. نقش این اسیدها کاهش میزان مواد شیمیایی التهابی در بدن است. از مهم‌ترین مواد غذایی که سرشار از امگا سه هستند، می‌توانیم به گزینه‌هایی همچون روغن جگر ماهی، ماهی قزل‌آلا، دانه‌های کتان و همچنین سبزیجات برگ سبز اشاره کنیم. رژیم غذایی مهم دیگر کلسیم است. کلسیم می‌تواند باعث کاهش میزان ساییدگی و فرسودگی عضلات در زمان ابتلا به آرتروز گردن شود. هر فردی در طول روز باید 1000 تا 1500 میلی‌گرم کلسیم مصرف کند. شیر، پنیر، پنیر سویا و دانه آفتابگردان منبع غنی کلسیم هستند.

دنبال کردن رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از ابتلا به آرتروز گردن

پنجمین راهکار برای درمان آرتروز گردن در منزل: داروهای تجویزی خود را مصرف کنید

زمانی شما برای درمان آرتروز گردن در منزل اقدام می‌کنید که پزشک بیماری شما را تشخیص داده باشد. بعد از تشخیص ممکن است یک سری از داروها را برای شما تجویز کند. شما برای کاهش التهاب و درد خود می‌توانید آن‌ها را مصرف کنید. این داروها شامل گزینه‌هایی همچون استامینوفن، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی، داروهای شل‌کننده عضلات و… می‌شوند. هر کدام از داروها به نحوی می‌توانند تأثیرگذاری خود را اعمال کنند.

ششمین راهکار: انواع ورزش‌ها را در خانه انجام دهید

ورزش‌های مختلفی طراحی شده‌اند که می‌توانند درد شما را کاهش دهند. شما می‌توانید در ابتدا با یک فیزیوتراپ صحبت کنید تا تمرین‌های لازم را به شما ارائه دهد. همچنین برخی از ورزش‌ها مانع از ابتلای افراد به آرتروز گردن می‌شوند. از مهم‌ترین این ورزش‌ها می‌توانیم به ورزش ایزومتریک، پایین آوردن چانه، کشش قفسه سینه، حرکت کششی گردن، بالا آوردن شانه و عقب دادن شانه اشاره کنیم. هر کدام از این ورزش‌ها باید با احتیاط زیادی انجام شوند. انجام حرکات به صورت غیراصولی مشکلات بیشتری برای شما به وجود خواهد آورد.

انجام انواع ورزش‌ها در خانه برای درمان آرتروز گردن

سخن آخر

آرتروز گردن می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای افراد به وجود بیاورد و به آن‌ها اجازه انجام بسیاری از کارها را ندهد؛ به همین علت افراد زیادی وجود دارند که به دنبال درمان آرتروز گردن در منزل هستند. در این مطلب سعی کردیم چند راهکار مفید و جامع را در اختیار شما بگذاریم. اگر می‌خواهید از ابتلا به آرتروز گردن جلوگیری کنید، باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. این رژیم متشکل از اسیدهای چرب امگا 3، کلسیم، ویتامین دی و… است. همچنین دنبال کردن حرکات ورزشی نیز بسیار پیشنهاد می‌شود که چند مورد از آن‌ها را نام بردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *