پزشکی، ارایشی و بهداشتی

اطلاعاتی درباره آون پارافین

آون پارافین چیست؟

آون پارافین در صنایع مختلف، آزمایشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی کاربرد دارد. از آون برای بازسازی نمونه ها به دلیل دقت بالا استفاده می شود. آون ها در حجم های مختلف از آون خیلی کوچک تا آون با حجم خیلی بزرگ وجود دارد.

آون پارافین

پارافین چیست؟

پارافین یک ترکیب هیدروکربنی بی بو، بی رنگ و بی مزه است که جزو مواد نفتی محسوب می شود. پارافین به دو نوع پارافین جامد و مایع وجود دارد. پارافین جامد برای استفاده در شمع سازی مناسب است. پارافین جامد به راحتی و خیلی آرام  می سوزد و مقدار زیادی نور و انرژی تولید می کند اما مانند بنزین قابلیت اشتعال ندارد.  پارافین مایع برای مصارف صنعتی کاربرد زیادی دارد.

پارافین های مایع و جامد در صنایع لاستیک سازی، نساجی، ایزولاسیون، آرایشی و بهداشتی، چسب، شمع سازی و روان کننده ها کاربرد دارند. نوعی پارافین خوراکی هم وجود دارد که در دامداری ها برای برطرف کردن مشکلات دستگاه گوارش دام ها استفاده می شود. پارافین در صنعت لاستیک سازی برای پیشگیری از ایجاد ترک خوردگی لاستیک و در ایزولاسیون برای عایق کاری در مقابل نفوذ گرد و غبار و رطوبت استفاده می شود.

پارافین با کیفیت را چگونه شناسایی کنیم؟

کیفیت و مرغوب بودن پارافین با توجه به نوع کاربرد آن متفاوت می باشد. پارافین با کیفیت در صنعت شمع سازی، پارافینی است که درصد روغن کمتری داشته باشد. اما در صنعت روان کاری پارافینی که درصد روغن بیشتری داشته باشد، با کیفیت تر و مرغوب تر محسوب می شود.

پارافین دارای رنگ سفید از پارافین کم رنگ و یا شیری رنگ مرغوب تر است. وجود دانه های کریستالی در لایه های میانی پارافین دلیلی بر کیفیت بالای پارافین جامد است.

پارافین درمانی

روغن پارافین یکی از روغن های گرم محسوب می شود که برای ایجاد گرمای موضعی و کاهش درد در نقاط مختلف بدن استفاده می شود. روغن پارافین به دلیل گرم شدن، خواص خود را از دست نمی دهد. همچنین این روغن باعث ایجاد واکنش های حساسیتی پوستی نمی شود.

افراد دچار دردهای مفصلی و بیماران مبتلا به آرتروز می توانند از گرمای پارافین برای تسکین درد مفاصل استفاده کنند. بعد از گرم کردن پارافین، آن را بر روی موضع دردناک گذاشته و بگذارید تا گرمای پارافین به تدریج جذب بدن شود و درد را کاهش دهد.

یکی دیگر از موارد استفاده  پارافین،  بهبود سلامتی پوست می باشد. با گذاشتن پارافین گرم بر روی پوست، منافذ پوست باز شده، رطوبت پوست تامین شده  و پوست نرم تر می شود. گرمای پارافین موجب افزایش سرعت گردش خون در ناحیه مورد نظر شده، به همین دلیل در جوانسازی پوست تاثیر بسزایی دارد. از پارافین برای بهبود پوست های خشن و خشک، ترک خوردگی پوست و بهبود اختلالات پوستی مانند اگزما هم استفاده میشود.   

آون پارافین

آون پارافین برای چیست؟

آون پارافین برای استفاده در موسسات علمی و تحقیقاتی و صنایعی که برای سهولت در کاربری بهینه نیاز به آون های گرمایشی و یا آون های خشک کن دارند، استفاده می شود.

معرفی آون پارافین UNpa شرکت ممرت 

آون پارافین UNpa  تولید شرکت ممرت، یکی از  مهمترین و پرکاربردترین آون ها برای استفاده در صنعت و آزمایشگاه می باشد.  آون ممرت  یک سال ضمانت و  خدمات پس از فروش برای مدت  10 سال دارد. این آون پارافین (Paraffin oven) مدل UN55pa ساخت شرکت Memmert واقع در کشور آلمان، یکی از بهترین آون ها  برای استفاده در موسسات تحقیقاتی و علمی می باشد. آون مدل UNpa یک آون بسیار دقیق است که در زمینه های علمی و  تحقیقاتی و برای آماده سازی نمونه ها کاربرد دارد.

آون پارافین سری UNpa تولیدی شرکت Memmert در  حجم های مختلف از حجم خیلی کوچک تا حجم های خیلی بزرگ ساخته می شود. حجم محفظه داخلی آون پارافین UNpa  از حجم 32 لیتر تا حجم 161 لیتر بر حسب مدل آون  تغییر می کند. آون مدل UNpa کمپانی ممرت برای استفاده در صنایع، آزمایشگاه ها و موسسات علمی و تحقیقاتی مناسب است. این آون  برای مواردی که نیاز به آون های گرمایشی و خشک کن می باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. این آون با ایمنی بالا و ترکیب دقیق، زمینه را برای استفاده راحت مهیا می سازد.

 مزایای استفاده از این آون

  •  موقعیت flap هوا و نرخ مبادله هوا در این آون ها را می توان به وسیله  ControlCOCKPIT به صورت کاملا الکترونیکی کنترل کرد.
  • آون آزمایشگاهی مدل UNpa  دارای دهانه های ورودی و خروجی می باشد که باعث افزایش جابجایی هوا و  در نتیجه کاهش مدت زمان خشک شدن در آون سری UNpa می گردد.
  • (Paraffin oven) سری UNpa برنامه ریزی دقیق دما و مبادله هوا را به راحتی با نرم افزار AtmoCONTROL  نمایش می دهد.
  • این آون مدل UNpa یکی از اصلی ترین ابزار برای  کنترل دقیق دما در آزمایشگاه ها، موسسه های علمی – تحقیقاتی و آزمایشات صنعتی است.
  • تکنولوژی مورد استفاده در  آون  مدل UNpa بسیار مدرن، دقیق و پیچیده است.
  • کیفیت بالای ساخت این آون
  • دارای آلارم افزایش بیش از حد دما
  • حساس به تغییرات دقیق دمایی

مشخصات فنی آون پارافین مدل UNpa 160

نام محصول: آون پارافین

مدل: UNpa 160

محدوده دمایی محصول: بین 30 تا 80 درجه سانتی گراد

دقت دمایی: 1/0

جنس بدنه داخلی و خارجی: تمام استیل

دارای سیستم گردش هوای داخلی

دارای تایمر 99 روزه

دارای 2 صفحه نمایش دیجیتال و لمسی

دارای حافظه داخلی

دارای قابلیت برنامه ریزی

دارای قابلیت رسم نمودار

دارای قابلیت متصل شدن به کامپیوتر

دارای قابلیت متصل شدن به پرینتر

دارای فلش مموری

دارای 2 عدد سینی

درای قابلیت افزایش تعداد سینی تا 8 عدد

دارای هشدار دهنده صوتی

آون پارافین از کجا بخرم؟

برای خرید آون پارافین می توانید به شرکت های معتبر که سابقه درخشانی در زمینه ارائه خدمات و تامین تجهیزات پزشکی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی هستند، مراجعه کرده و بهترین محصول را با کیفیت عالی  تهیه کنید. خرید آون از شرکت هایی که با بهره گیری از علم و تکنولوژی، بهترین محصولات پزشکی را ارائه می دهند، موجب رضایت شما می گردد.

کلام آخر

آون پارافین یک محصول کاربردی برای استفاده در صنایع مختلف، آزمایشگاه ها و موسسات تحقیقاتی و علمی می باشد. کیفیت بالای محصول، موجب دقت بیشتر در بازسازی نمونه ها و نتایج  تحقیقات علمی می شود.

آون پارافین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *