پزشکی، ارایشی و بهداشتی

معرفی انواع ویلچر و کاربرد های آن

ویلچر به عنوان یکی از اصلی ترین وسیله های کاربردی برای افرادی شناخته می شود که توانایی حرکتی ندارند. آشنایی با انواع ویلچر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نوع ویلچر را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب و خریداری کنید.

معرفی انواع ویلچر

تنوع ویلچر ها به قدری است که انتخاب بهترین مورد از میان آنها کار چندان ساده ای نخواهد بود. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم که شما را با چندی از بهترین انواع ویلچر ها آشنا کنیم. با مطالعه این مطلب با ویژگی های هریک از ویلچر ها به خوبی آشنا شده و انتخاب ساده تری پیش رو خواهید داشت. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

ویلچر ساده

ویلچر ساده

ویلچرهای ساده به عنوان ساده ترین نوع ویلچر ها به شمار می روند. این نوع ویلچر از یک صندلی بر روی دوچرخ تشکیل شده و نسبت به سایر انواع ویلچرها از وزن کمتری برخوردار است. این ویلچر امکانات خاصی برای گفتن ندارد اما کاربردهای بسیاری را از آن شاهد هستیم. این ویلچرها از هیچ نیروی برقی برای حرکت کردن کمک نمی گیرند و تنها خود شخص یا فرد دوم قادر به حرکت دادن آنها خواهد بود. در حالت کلی ویلچرهای ساده برای افرادی مناسب است که به هر دلیلی توانایی حرکت دادن پاهای خود را از دست داده اند. اما قادر به استفاده از دستان خود هستند. از جمله اصلی ترین امکانات ویلچر ساده می توان به: دستگیره، ترمز و زیرپایی که امکان تا شدن دارد اشاره کرد. ویلچرهای ساده ظاهر جمع و جور تری نسبت به سایر انواع ویلچر دارند و استفاده کردن از آنها راحت تر است.

ویلچر سی پی

ویلچر سی پی یکی از پرکاربردترین انواع ویلچر ها به شمار می رود. این ویلچر همانطور که از نام آن پیداست برای بیماران cp تعبیه شده است. این نوع ویلچر، مناسب برای افرادی است که از بیماری فلج مغزی رنج می برند. از این رو از نگهدارنده های گردن، سر، پهلو و همچنین ران استفاده شده است. در بخش جلویی ویلچر نیز بخشی به عنوان جداکننده پاها تعبیه شده است. ویلچر سی پی را می توان به عنوان یکی از بهترین و با امکانات ترین ویلچر ها به شمار آورد.

ویلچر ارتوپدی

ویلچر ارتوپدی

ویلچرهای ارتوپدی شباهت بسیاری به ویلچرهای ساده دارند. تفاوتی که میان ویلچر ساده و ارتوپدی قابل مشاهده است، امکان جدا کردن جاپایی و زیردستی است. این امکانات به دلیل برخی مشکلات احتمالی در بیماران ارتوپدی در نظر گرفته شده است. توجه داشته باشید که ویلچرهای ارتوپدی نیز توسط فرد بیمار یا فرد دوم هدایت می شوند.

ویلچر برانکاردی

ویلچرهای برانکاردی از دیگر انواع ویلچرهای پرکاربرد به شمار می روند. این نوع ویلچرها قابلیت تبدیل شده به برانکارد را نیز دارند. از این رو جابجایی بیمار با این نوع ویلچرها ساده تر خواهد بود. ویژگی های ویلچر برانکاردی شباهت بسیاری به ویلچر ارتوپدی دارد و تنها تفاوت آن را می توان، قابلیت تبدیل به برانکارد دانست. البته پشت سری طبی نباید فراموش شود! این پشت سری باعث راحت بودن بیمار در حالت برانکاردی خواهد شد. این نوع ویلچر را ممکن است با نام های: ویلچر برانکارد شو، ویلچر برانکاردی استیل، ویلچر تخت شو و ویلچر برانکاردی لگن دار نیز بشنوید.

ویلچر ایستا از انواع ویلچر

احتمالا با دیدن کلمه ایستا در جلوی نام ویلچر شما نیز متعجب شوید! ویلچری که قابلیت ایستادن را به بیمار بدهد قطعا آرزوی هر فردی است. ویلچرهای ایستا امکان ایستادن را نیز برای بیماران فراهم می کنند و علاوه بر اینکه می توان از آنها به عنوان ویلچر ساده استفاده کرد. خواهید توانست کارهای شخصی خود را نیز به مانند سایر افراد انجام دهید. ویلچرهای ایستا در انواع اقسام مدل های مختلف روانه بازار شده اند و 3 مدل: مکانیکی، نیمه برقی و تمام برقی مهمترین مدل های این نوع ویلچر هستند. ویلچرهای تمام برقی ایستا به ندرت در کشور ایران به چشم می خورد و دلیل آن قیمت بسیار بالای آن است. ویلچر های نیمه مکانیکی و مکانیکی ایستا نیز قابلیت های بسیاری دارند که شما را به وجد خواهند آورد. ویلچرهای ایستا برای افرادی تعبیه شده که از بخش کمر به پایین دچار مشکل شده اند. این افراد با استفاده از ویلچر ایستا خواهند توانست به بهترین شکل ممکن در حالت ایستاده باشند.

ویلچر حمامی

ویلچر حمامی

ویلچرهای حمامی را می توان به سهولت و بدون نگرانی در داخل حمام نیز استفاده کرد. این نوع ویلچر ها از هیچگونه بخش برقی برخوردار نیستند و می توان آنها را کاملا مکانیکی در نظر گرفت. ویلچرهای حمامی را نیز می توان در انواع مدل های مختلف مشاهده کرد. از این رو می توانید متناسب با سلیقه خود بهترین نوع ویلچر را مشاهده و خریداری کنید. این ویلچرها قابلیت تاشوندگی نیز دارند و از این رو حمل آنها ساده خواهد بود. این نوع ویلچر مناسب برای افرادی است که از ناحیه کمر دچار مشکل شده و یا از بی اختیاری ادرار رنج می برند. توجه داشته باشید که جنس بخش های فلزی این ویلچر از استیل ضد زنگ بوده و امکان زنگ زدن ندارد.

ویلچر پله رو

بالا و پایین رفتن از پله ها به یک کابوس برای بیماران نیازمند به ویلچر تبدیل شده است. با اینکه در برخی مراکز بخش های ویژه ای برای حرکت افراد ویلچری تعبیه شده اما هنوز هم در برخی مراکز چنین امکاناتی وجود ندارد. ویلچرهای پله رو خط قرمزی بر روی این کابوس خواهد کشید و هیچگونه نگرانی از این بابت نخواهید داشت. این نوع از انواع ویلچرها، از چرخ های مکانیکی در بخش زیرین خود بهره برده که قابلیت حرکت آسان بر روی پله ها را خواهد داشت. ویلچرهای پله رو را ممکن است با نام ویلچر بالابر نیز بشناسید. در برخی از مدل های پیشرفته ویلچرهای پله رو، شاهد قابلیت افزایش ارتفاع نیز هستیم که به بیماران کمک خواهد کرد تا به اجسام با ارتفاع زیاد نیز دسترسی داشته باشند. ویلچرهای پله رو با متصل شده به لبه مخصوص برخی پله ها، قابلیت جابجا شدن میان طبقات را برای بیماران فراهم خواهد کرد.

ویلچر تاشو

ویلچرهای تاشو به عنوان یکی از انواع ویلچر همانطور که از نام آنها پیداست قابلیت تا شوندگی دارند. این ویلچرها مناسب برای افرادی است که توانایی حرکت کردن در بازه زمانی کوتاه را دارند. این افراد خواهند توانست ویلچر خود را در همه حال کنار خود داشته باشند. تا شدن ویلچر باعث افزایش اعتماد به نفس افراد بیمار رو به بهبودی نیز خواهد شد. چرا که مدت زمان کوتاه تری را بر روی ویلچر سوار می شوند و حس عدم نیاز به ویلچر، اعتماد به نفس بیمار را تقویت می کند. از ویلچرهای تاشو نباید انتظار امکانات خاصی داشته باشید. ویلچرهای تاشو در ساده ترین و سبک ترین شکل ممکن ساخته شده اند تا بتوان به سهولت از آنها استفاده کرد.

ویلچر برقی

ویلچر برقی

حرکت دادن ویلچر به عنوان مهمترین مشکل برای افراد بیمار احساس می شود. از این رو شرکت های ویلچر سازی اقدام به ارائه نوع برقی ویلچر نیز نموده اند. بن تروپ، فردی انگلیسی برای اولین بار ویلچر برقی را طراحی نمود. از آن پس ویلچرهای برقی کمک بسزایی به حرکت افراد بیمار کرده و بسیاری از بیماران از آن استفاده می کنند. ویلچرهای برقی ظاهر بسیار زیبایی دارند و علاوه بر ظاهر، کارایی آن رضایت مردم را به خود جلب کرده است. برای حرکت دادن ویلچر کلید های خاصی بر روی دستگیره ویلچر تعبیه شده که با حرکت دادن آنها می توان مسیر حرکت را مشخص کرد.

ویلچر سبک

ویلچرهای سبک به عنوان یکی از پرکاربردترین انواع ویلچر شناخته می شوند. اصلی ترین موردی که در ساخت ویلچرهای سبک به آن توجه شده، پایین بودن وزن آن است. ویلچرهای سبک، قابلیت حمل بسیار ساده تری دارند و وزن پایین آن باعث شده که طرفداران بسیاری نیز داشته باشد. سبک بودن ویلچر، باعث شده که فرد بیمار در جابجایی خود دچار مشکل نشود. ویلچرهای سبک در انواع اقسام مدل ها و جنس های مختلف ساخته و روانه بازار شده اند. از این رو خواهید توانست متناسب با خواسته خود بهترین نوع ویلچر ها را انتخاب و خریداری کنید. سبک بودن ویلچر به معنی بی امکانات بودن آن نیست و ویلچرهای سبک نیز به مانند سایر انواع ویلچر، از امکانات قابل قبولی برخوردار هستند.

ویلچر آلومینیومی

ویلچر آلومینیومی

ویلچرهای آلومینیومی به عنوان یکی از انواع ویلچرهای سبک شناخته می شود. جنس این نوع ویلچرها از آلومینیوم بوده و قابلیت استفاده آسان را به افراد خواهد داد. از جمله مهمترین ویژگی های این ویلچر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

–         امکان انتخاب 4 چرخ بادی یا جامد

–         بدنه ای از جنس آلومینیوم سبک

–         قابلیت تا شوندگی

–         امکان تحمل وزن های بالا

–         امکان تا کردن پشتی

–         چرخ های آسان بازشو برای عقب

–         استفاده از ترمز های اضافی در پشت

–         زیرپایی متحرک

توجه داشته باشید که ویلچرهای آلومینیومی در ساده ترین حالت ممکن طراحی شده اند و نباید انتظار خاصی از ظاهر آنها داشته باشید.

ویلچر مسافرتی

ویلچر مسافرتی از دیگر انواع ویلچر ها به شمار می رود. احتمالا در زمان مسافرت، حمل ویلچر فکر شما را نیز به خود مشغول کند. طبیعتا جا دادن به ویلچرهای معمولی در داخل خودرو، امری محال است. اما ویلچرهای تاشو و مسافرتی، این امکان را به شما خواهد داد تا در همه حال ویلچر خود را کنارتان داشته باشید. ویلچرهای تاشو چرخ های کوچکتری نسبت به سایر انواع ویلچرها دارند و دلیل این امر سهولت بخشیدن به حمل و نقل آن است. معمولا ویلچرهای مسافرتی توسط کمپانی های چینی تولید می شوند. اما با این حال در میان انواع ویلچرها جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده اند. توجه داشته باشید که ویلچرهای مسافرتی از قابلیت تحمل وزن پایین تری نسبت به سایر انواع ویلچرها برخوردار هستند.

ویلچر اطفال از انواع ویلچر

اطفال نیز ممکن است گاهی اوقات نیاز به ویلچر داشته باشند. ویلچر اطفال از جمله انواع ویلچرهای خاص شناخته می شود. طبیعتا اطفال نمی توانند از ویلچرهای معمولی بزرگسالان استفاده کنند چرا که هم جثه کوچکتری دارند و هم نگهدارنده ای در آنها تعبیه نشده است. ویلچر اطفال به صورت اختصاصی برای کودکان ساخته و روانه بازار شده است و تنها کودکان می توانند از آن استفاده کنند. ویلچرهای مخصوص اطفال از قابلیت تنظیم سایز نیز بهره می برند و می توانید اندازه ویلچر را متناسب با سایز کودک تنظیم کنید. این ویلچرهای معمولا تشک هایی با ظاهر کودکانه داشته و کمربندی جهت نگهداری کودک دارند.

ویلچر اسپرت

ویلچر اسپرت

تمایل به ورزش در همگان و حتی در کم توانان نیز دیده می شود. از این رو شرکت های ویلچر سازی به فکر طراحی ویلچر های خاص برای دوست داران ورزش افتاده و در این مسیر قدم برداشته اند. ویلچرهای اسپرت را در برخی مسابقات افراد کم توان در تلویزیون نیز مشاهده کرده اید. این نوع ویلچر ها در عین سبک وزن بودن، از قابلیت تحمل وزن بالایی برخوردار هستند. همچنین تند و تیز تر از سایر انواع ویلچرها به حرکت درآمده و محکم و استوار بر سر جای خود باقی می مانند.

ویلچر پلی اتیلن از انواع ویلچر

اغلب ویلچرهای ذکر شده در بخش های قبل از اسکلت فلزی برخوردار هستند اما این نوع از انواع ویلچر، از پلی اتیلن ساخته شده است. ویلچرهای پلی اتیلن با اینکه قابلیت تحمل وزن پایین تری نسبت به نمونه های فلزی دارند اما در مراکز متعددی قابل استفاده هستند. این نوع ویلچر ها اغلب در اتاق عمل mri، مراکز آب درمانی و استخر ها مورد استفاده قرار می گیرد. وزن پایین ویلچرهای پلی اتیلن باعث می شود که بتوانید به راحت ترین شکل ممکن آن را به حرکت درآورید.

ویلچر کالسکه ای

ویلچر کالسکه ای

ویلچرهای کالسکه ای از دیگر انواع ویلچر ها هستند که معمولا در مواقع مسافرت به کمک شما خواهند آمد. ویلچرهای کالسکه ای شباهت بسیاری به کالسکه کودک دارند. این نوع ویلچر ها از دو نقطه به صورت کامل تا می شوند و پس از تا کردن، می توانید آن را در داخل کوله مخصوص جا دهید. نشیمنگاه و پشتی ویلچر کالسکه ای نیز از جنس ابر بوده و نهایت آسایش را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

قیمت انواع ویلچر

قیمت یکی از مواردی است که توجه بسیاری را نسبت به خود جلب نموده است. در بخش های قبل با انواع ویلچرها به خوبی آشنا شدیم. طبیعتا باید بدانید که هریک از انواع ویلچرهای ذکر شده، قیمت منحصر به فرد خود را خواهند داشت. بی شک چنانچه به فکر آسایش بیشتری برای بیمار خود هستید باید به فکر خرید ویلچرهای با امکانات تری باشید و برای اینکار باید مبلغ بیشتری را نیز کنار بگذارید. اما ویلچر های ساده و مکانیکی میزان قیمت بسیار پایین تری نسبت به سایر انواع ویلچرها خواهند داشت و به سهولت می توانید نسبت به خرید آنها اقدام کنید. شرکت ما به منظور جلب رضایت مشتریان خود، بهترین و باکیفیت ترین ویلچرها را با نازلترین میزان قیمت برای فروش گذاشته است.

خرید انواع ویلچر

قبل از خرید ویلچر حتما باید با انواع ویلچر به خوبی آشنا شده باشید. با مطالعه این مطلب خواهید توانست بدون هیچگونه نگرانی، نسبت به خرید ویلچر مورد نظر خود اقدام کنید. اما چه مراکزی را می توان برای خرید انتخاب کرد؟ مراکز متعددی اقدام به ارائه خدمات فروش انواع ویلچر نموده اند و شرکت ما به عنوان یکی از بهترین ها در بین سایر رقبای خود شناخته می شود. کارشناسان شرکت ما در کلیه ایام هفته و به صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات پشتیبانی هستند و می توانید پاسخ کلیه سوالات خود را از آنان دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *