پزشکی، ارایشی و بهداشتی

صندلی کوادریسپس چیست؟ معرفی صندلی کوادریسپس

صندلی کوادریسپس یکی از صندلی ها و تجهیزات کاربردی است که در مراکز مختلف توانبخشی مورد استفاده قرار میگیرد. بسیاری از افراد به دلیل اتفاقات و تصادفات متنوع، دلایل مادرزادی و … اندامی خارج از حالت عادی و طبیعی خواهند داشت. همین مورد سبب می شود تا حرکت و استفاده از آن اندام دچار مشکل گردد. به همین دلیل پزشکان و متخصصین رشته فیزیوتراپی، برای درمان و رفع این مشکلات تا لحظه آخر تلاش خواهند کرد. در علم فیزیوتراپی بسته به مشکلی که دارید، پزشک معالج برای شما، روش های درمانی متنوعی را پیشنهاد خواهد کرد. در زمینه درمان مشکلات زانو و اندام حرکتی پا، ممکن است پزشک معالج استفاده از دستگاه های مکانوتراپی مانند صندلی کوادریسپس را پیشنهاد نماید. در این متن و مقاله سعی داریم تا اطلاعات دقیقی در خصوص این محصول را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. یکی از نمونه های این صندلی یعنی صندلی کوادریسپس اتوماتیک را نیز معرفی خواهیم نمود.

صندلی کوادریسپس

صندلی کوادریسپس چیست؟

اگر برای بار اول است که نام صندلی کوادریسپس را می شنوید، قطعا از ظاهر آن و نحوه عملکرد آن بی اطلاع هستید. صندلی کوادریسپس یکی از صندلی های مجموعه توانبخشی است. در زمان استفاده از این محصول به مرور زمان، می توانید مشکلات اندام حرکتی خود، یعنی پا ها و زانو ها را برطرف نمایید. همچنین در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از صندلی کوادریسپس می توانید هرچه سریعتر سلامت خود را بازیابید. در حالت کلی از این محصول برای افزایش قدرت حرکتی، اندام های قدامی مانند زانو و ران و … استفاده می شود. به عبارتی نیرویی که شما در زمان استفاده از این دستگاه از دست میدهید، سبب به حرکت درآمدن اندام های قدامی و تحلیل رفته شما خواهد شد. در این حالت اندام های تحلیل رفته نیروی خود را به مرور زمان باز خواهند یافت و همین مورد سبب می شود تا اندام و عضله های اندام مورد نظر، به حالت ابتدایی خود بازگردند.

صندلی کوادریسپس توانبخشی یکی از تجهیزات مکانوتراپی

بعد از آن که دریافتید صندلی کوادریسپس چیست؟ قطعا باید بدانید که این دستگاه توسط چه گروهی استفاده می شود و توسط چه مهندسانی ساخته شده است. حرکت درمانی یا مکانوتراپی، یکی از روش های مورد استفاده فیزیوتراپ ها است تا با این روش و تنها با حرکت دادن اندام ها، مشکلات و نقوص آن اندام را رفع نمایند. به این علم، علم حرکت درمانی، تمرین درمانی و یا مکانوتراپی می گویند. در این علم، شما می توانید با استفاده از دستگاه های متنوع، که هر کدام روش خاصی برای استفاده دارند، مشکلات بیمار خود را از بین ببرید. یکی از این دستگاه ها، صندلی کوادریسپس ایست که عملکرد زانو و اندام های قدامی را افزایش خواهد داد. در بسیاری از مراکز توانبخشی می توانیم این صندلی یعنی صندلی کوادریسپس توانبخشی را مشاهده نماییم. شما نیز در صورت تجویز پزشک برای رفع مشکل خود می توانید از این محصول استفاده نمایید.

صندلی کوادریسپس توانبخشی

نحوه عملکرد دستگاه معرفی شده

دستگاه معرفی شده یا صندلی کوادریسپس مکانوتراپی، توسط یک صندلی، دو قرقره، وزنه، شاسی و … تهیه شده است. شما روی صندلی می نشینید و زانو و یا پایی که دچار مشکل است را در پشت غلطک این دستگاه قرار میدهید. صندلی را به حالت مناسب تغییر میدهید . اهرم های تکیه گاه کنار صندلی را با دست میگیرید. حال با توجه به میزان نیروی اندام تحلیل رفته شما پزشک، وزنه ای مناسب را برای شما در نظر خواهد گرفت. وزنه ها به وسیله قرقره ها به غلطک جلوی پا متصل هستند. شما کافی است آرام پای خود را بلند کنید و به حالت اولیه خود برگردانید. به مرور زمان و با استفاده از این محصول یعنی صندلی کوادریسپس می توانید مشکل اندامی خود را رفع نمایید و دوباره سلامت خود را به دست آورید. در نظر داشته باشید هر تغییری در نحوه روند بهبودی، هر نوع درد اضافی و … را به پزشک خود در حین درمان اطلاع دهید.

صندلی کوادریسپس توانبخشی چه مشکلاتی را رفع خواهد کرد؟

صندلی کوادریسپس می تواند مشکلات در راه رفتن شما را رفع نماید. اگر تصادف کرده اید، اگر عمل جراحی خاصی انجام داده اید و یا هر مشکل دیگری سبب تحلیل نیروی اندام های قدامی شما شده است، این دستگاه برای رفع آن به شما کمک خواهد کرد. از طرفی، گاهی نه تنها خود اندام بلکه تاندون ها، زانو، کشکک زانو و … نیز دچار مشکلاتی خواهند شد. پزشک برای قدرت بخشیدن به این اندام ها، این روش را پیشنهاد خواهد نمود. در نظر داشته باشید این معضلات به مرور زمان رفع خواهند شد و با چند جلسه ابتدایی نمی توانید از صندلی کوادریسپس توانبخشی انتظار بالایی داشته باشید. همه چیز در توانبخشی و تمرین درمانی، بستگی به نوع تمرین و تلاش شما و همچنین بدن شما خواهد داشت.

نحوه عملکرد دستگاه

صندلی کوادریسپس اتوماتیک، نمونه ای از این دستگاه

همانطور که میدانید علم پزشکی رفته رفته در زمینه درمان بیماری های متنوع، پیشرفت خواهد نمود. این مورد تنها برای تولید دارو، تشخیص بیماری های متنو و درمان آن ها نیست. علم پزشکی این روز ها در زمینه طراحی و ساخت محصولات پزشکی نیز بسیار فعال بوده است و پیشرفت های چشمگیری را می توانیم در این محصولات مشاهده نماییم. صندلی کوادریسپس تنها به شکل نمونه دستی دیده نمی شود و نمونه های متنوع مانند صندلی کوادریسپس اتوماتیک را نیز در مراکز توانبخشی بسیاری در ایران و در دنیا می توانیم مشاهده نماییم. در زمان استفاده از این محصول می توانیم نیرویی کمکی و اتومات را احساس نماییم. تنها تفاوت این محصول با نمونه کلاسیک موجود در بازار همین مورد است. شما می توانید برای تاسیس مرکز توانبخشی خود با توجه به نیاز خود برای خرید یکی از نمونه های موجود اقدام نمایید.

خرید از سایت های معتبر

برای خرید این محصول یعنی صندلی کوادریسپس می توانید اطلاعات لازم و مورد نیاز خود را از طریق سایت های معتبر دریافت نمایید. این سایت ها به شما نوع کارکرد محصول، کیفیت محصول، اجزای تشکیل دهنده و … را معرفی خواهند کرد. همچنین در خصوص نحوه عملکرد صحیح آن ها اطلاعاتی را عنوان می کنند. شما می توانید بعد از دریافت این اطلاعات و بررسی آن ها از طریق سایت های متنوع، نمونه با کیفیت را از طریق روش خرید اینترنتی تهیه نمایید.

انواع صندلی کوادریسپس

کلام نهایی

با توجه به اطلاعاتی که در خصوص نحوه عملکرد صحیح صندلی کوادریسپس و انواع آن در اختیار شما قرار دادیم، حال می توانید به آسانی از این دستگاه استفاده نمایید و مشکل حرکتی خود را التیام بخشید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *