پزشکی، ارایشی و بهداشتی

صندلی انتقال بیمار چیست و چه استفاده ای دارد؟

همان‌ طور که همه شما می‌دانید، بیماران و ناتوانان جسمی، قشر بسیار بزرگی از جامعه ما را تشکیل داده‌اند. طراحی و تولید ابزار هایی که در زمینه راحتی این قشر از جامعه ما قدم بردارد به یکی از اقدامات مهم و حیاتی تبدیل ‌شده است.

ما در ادامه محتوا می‌خواهیم برای شما در رابطه با یکی از این اختراعات کاربردی یعنی صندلی انتقال بیمار صحبت کنیم‌.

اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در رابطه با این محصول بدانید و می‌خواهید که با کارایی آن آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراهی کنید.

صندلی انتقال بیمار چیست؟

صندلی انتقال بیمار همان‌ طور که از نام آن پیداست با عنوان یک وسیله پزشکی شناخته می‌شود که برای بیماران ناتوان جسمی و حرکتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این صندلی ‌ها برای انتقال موقت مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای بیمارانی مناسب هستند که هیچ‌ گونه قابلیت حرکتی و توانایی جسمی ندارند. بسیاری از افراد شاید این صندلی‌ ها را با ویلچر ها اشتباه بگیرد.

در ویلچرها بیمار حتی اگر از کمر به پایین فلج باشد، با قدرت بازوان دست خود می‌توانند ویلچر را به حرکت در بیاورد.

اما صندلی جا به جایی بیمار تنها برای بیمارانی گزینه مناسبی است که توانایی حرکت ندارند. یک فرد باید با توانایی جسمی مناسب، صندلی را به حرکت در بیاورد و به انتقال بیمار بپردازد. 

صندلی انتقال بیمار چیست؟

در چه شرایطی می‌توان از صندلی انتقال استفاده کرد؟

شرایط گوناگون و متفاوتی وجود دارند که می‌توانند شما را مجبور به استفاده از صندلی جابجایی بیمار بکنند. برای انتقال بیماران ناتوان جسمی در مسافت ‌های کوتاه برای مثال بخش‌ های متفاوت بیمارستان یا خانه سالمندان، صندلی انتقال بیمار گزینه مناسبی می‌باشد.

علاوه ‌بر این موضوع برای انتقال بیماران با توانایی جسمی پایین، در مسافت‌ های کوتاه نیز می‌توان از این محصول استفاده کرد. این محصولات می‌توانند به جا به ‌جایی بیماران در موزه ‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید و حتی اتاق‌ های متفاوت منزل مورد استفاده قرار بگیرد.

این محصول چگونه طراحی و تولید شده است؟

صندلی انتقال بیمار معمولاً محصولی با دو الی چهار چرخ می‌باشد. این محصولات طوری طراحی شده‌اند تا تمام بخش‌ های بدنی بیمار را بپوشانند و به بیمار کمک کنند تا بدون هیچ ‌گونه مشکل و در راحتی کامل در مسافت ‌های کوتاه جابجا شود.

از ابزار های ایمنی متفاوتی در این محصول بهره گرفته‌ شده تا از واژگون شدن و افتادن بیمار جلوگیری شود‌.

در بسیاری از موارد امدادگران و آتش‌نشانان نیز ممکن است از این محصول برای جا به جایی موقت مصدومان استفاده کنند‌. هر کدام از این صندلی ‌ها با ویژگی‌ های متفاوت و برای بیماران با شرایط خاصی طراحی و تولید شدند.

این شما هستید که باید با توجه به خواسته‌ای که در نظر دارید، به سراغ خرید یکی از این محصولات بروید.

برای مثال برخی از این صندلی ‌ها علاوه‌ بر قابل قابلیت جابجایی، دارای لگن مخصوص توالت نیز می‌باشد تا بتوانند امکان امکانات بیشتری را به بیماران ارائه دهند. 

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

برای خرید صندلی انتقال بیمار یا به‌ عبارت ‌دیگر صندلی جابجایی بیمار شما باید به فاکتور ها و موارد گوناگونی توجه داشته باشید.

این فاکتور ها به شما کمک می‌کنند تا یک محصول فوق‌العاده را برای خودتان بخرید و نیاز خود را به‌ طور کامل برطرف کنید.

برای مثال شما باید به وزن محصولی که می‌خرید توجه داشته باشید. وزن صندلی باید طوری باشد که شما بتوانید به ‌راحتی صندلی خالی را جا به‌ جا کنید تا در شرایط خاص از آن بهره ببرید.

علاوه‌ بر این موضوع، محصولی که شما می‌خرید باید تحمل وزن بیمار مدنظر شما را داشته باشد تا خدای ‌نکرده هنگام جابجایی مشکل خاصی برای بیمار به وجود نیاید.

با توجه به استفاده شما، برخی از این صندلی ‌ها باید حالت تاشو و جمع شونده  داشته باشند تا بتوان با استفاده از خودرو آن ‌ها را به ‌راحتی انتقال داد.

به ‌هر حال توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا گزینه مناسب و کاربردی را برای بیمار خود بخرید و از هدر رفت هزینه جلوگیری نمایید.

هنگام خرید صندلی انتقال بیمار به چه مواردی دقت داشته ‌باشیم؟

جمع‌بندی 

به ‌طور کلی صندلی انتقال بیمار محصولی بسیار باکیفیت و مناسب می‌باشد که کاربرد شگفت ‌انگیزی دارد.

این صندلی‌ ها طوری طراحی شده‌اند تا علاوه‌ بر جا به‌ جایی ایمن بیمار، هیچ‌ گونه آسیب خاصی به او وارد نکنند و در راحتی کامل بیمار را انتقال دهند.

شما اگر به‌ دنبال خرید انواع متفاوت صندلی جا به جایی بیمارهستید، می‌توانید با مراجعه به سایت وینکل، به‌ راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی محصول مدنظر خودتان را پیدا کنید و به خرید آن بپردازید.

اگر به ‌دنبال باکیفیت‌ترین و متنوع ‌ترین انواع این محصول هستید، مطمئن باشید که می‌توانید گزینه مورد پسند خودتان را در سایت وینکل پیدا کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *