پزشکی، ارایشی و بهداشتی

انواع ترالی بیمارستانی، راهنمای خرید انواع ترالی بیمارستانی

ترالی بیمارستانی یک وسیله بسیار کاربردی در انواع مهارت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف است. ترالی، برای حمل و نقل لوازم مورد استفاده در آن صنعت، کاربرد بسیار زیادی دارد. یکی از این زمینه‌های شغلی، بیمارستان است. وجود انواع ترالی های بیمارستانی این امکان را برای افراد فراهم کرده است که کار و فعالیت خود را با نظم و انسجام بالا انجام دهند. گاهی اوقات پیش می‌آید که نیاز به داروها و لوازم مربوط به بیمار به صورت اورژانسی است. در این صورت، تجهیز این ترالی‌ها به دارو و موارد مرتبط باعث می‌شود تا در زمان صرفه‌جویی شده و به طور سریع در اختیار بیمار قرار گیرد.

ترالی دستگاه نوار قلب ECG

انواع ترالی‌ بیمارستانی

انواع ترالی‌های بیمارستانی دارای میزهای کاری هستند که بر روی چرخ‌های روان حرکت می‌کنند. این قابلیت کاربرد آن‌ها را بیشتر کرده است. دلیل وجود چرخ در این ترالی‌ها به خاطر آزادی عمل بیشتر در انواع اتاق‌های بیمارستان است. علاوه بر این، وجود کشوهای مختلف در این محصولات، باعث می‌شود که داروهایی که باید با اولویت مصرف شوند به آن‌جا منتقل می‌شوند تا در صورت نیاز بتوان مورد استفاده قرار داد. گاهی مواقع به این تجهیزات بیمارستانی، هتلینگ نیز، گفته می‌شود. دلیل نام‌گذاری هتلینگ این است که این محصولات باری از روی دوش کادر درمان برمی‌دارند و باعث می‌شوند تا آن‌ها آسایش و راحتی مضاعفی تجربه کنند. درست است که این کالا به طور مستقیم به خود بیمار مربوط نمی‌شود اما  در رضایت بیمار و همراهان او نقش زیادی دارد. در زیر قصد داریم تا به معرفی انواع ترالی‌ بیمارستانی اشاره کنیم.

ترالی تجهیزات احیا

با استفاده از ترالی احیا، کادر درمان می‌توانند تجهیزات کامل احیا را در اختیار داشته باشند. زمانی را تصور کنید که فردی در اتاق آی سی یو در حال درمان است. یک مرتبه وضعیت حیاتی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نامیزان می‌شود. در این صورت، باید تا رسیدن دستگاه احیا به نزد بیمار صبر کرد. خب در این شرایط وجود یک تجهیزات مناسب که بتواند سرعت عمل را بالا ببرد، بسیار نیاز است چرا که، زندگی بسیاری از بیماران به ثانیه‌ها وابسته است. 

ترالی‌های مناسب و کاربردی

ترالی  پانسمان

در این ترالی، تجهیزات مرتبط به انواع پانسمان‌های مخصوص مانند باند، پارچه توری، گاز استریل، پنس، قیچی و مواد ضدعفونی کننده مانند سرم و بتادین در آن حمل می‌شود. گاهی اتفاق می‌افتد که یک بیمارِ تصادفی جزئی به اورژانس منتقل می‌شود. در این صورت برای عملیات مقدماتی نیاز به مداخله است. ترالی‌های مخصوص حمل تجهیزات پانسمان به کنار او رفته و تا حدودی مشکل را در سر و صورت بیمار رفع می‌کنند. وجود کشوی مناسب در ترالی پانسمان، باعث می‌شود تا نظم و چیدمان خاصی در آن شکل گیرد. 

ترالی حمل کپسول اکسیژن

این نوع ترالی بیمارستانی نیز، یکی از مهم‌ترین تجهیزات بیمارستانی برای افرادی است که نیاز به اکسیژن دائمی دارند. بیماران تنفسی سختی زیادی در نفس کشیدن تجربه می‌کنند. با این شرایط بهتر است تا اکسیژن در کنار آن‌ها وجود داشته باشد. البته با توجه به قیمت بالای کپسول‌های اکسیژن نمی‌توان برای هر بیمار یک عدد از آن‌ها در نظر گرفت. به این ترتیب بیماران با توجه به اولویت از آن استفاده می‌کنند. همچنانکه در اوج بیماری کرونا این نوع ترالی‌ها به عنوان ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین تجهیزات بیمارستانی حساب می‌شدند.

ترالی بیمارستانی نظافتی

ترالی نظافتی نمونه‌ای از انواع با اهمیت ترالی بیمارستانی است. همان‌طور که می‌دانید پاکیزگی و نظافت در هر مکانی لازم و ضروری است اما اگر بحث بیمارستان باشد این اهمیت دو چندان خواهد شد. وجود آلودگی‌های مختلف در محیط بیمارستان پرسنل نظافتی را ملزوم می‌کند تا در هر شرایطی و به طور تمام وقت موارد بهداشتی را رعایت کنند. با این حساب، برای سرعت بخشیدن به این فعالیت‌های طاقت فرسا نیاز به تجهیزات مرتبطی در این زمینه است. ترالی نظافتی یکی از آن تجهیزات مهم برای این کار است. این ترالی‌ها دارای سطل آشغال مخصوص بوده و در بسیاری از مواقع برای نگهداری از تجهیزات نظافتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به بیان ساده‌تر، سطل آشغال و محفظه نگهدارنده در ترالی‌های نظافتی در مجاورت و یا روبروی هم بر روی چرخ‌های متحرک قرار دارند.

ترالی‌های کاربردی و محفظه دار

ترالی حمل لباس‌ها

بیماری که در حال درمان در بیمارستان است باید از لحاظ بهداشتی مورد توجه قرار گیرد تا مشکلاتی از بابت عفونت، گریبانگیر او نشود. در ترالی حمل لباس، لباس‌های تمام بیماران قرار داده می‌شود و بنا به قوانین بیمارستان چند روز یکبار تعویض می‌شود. این ترالی‌ها دو کاربرد متفاوت دارند. یکی برای حمل لباس‌های تمیز و پاکیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد دیگر برای حمل لباس‌های کثیف که قرار است دفع شده و یا از بین روند. البته در برخی از این ترالی‌های بیمارستانی محفظه‌ای برای حمل ملحفه‌ها نیز تعبیه شده است تا به مکان شستشوی بیمارستان انتقال داده شوند. 

ترالی بیمارستانی حمل پرونده

همان‌طور که از نام این ترالی مشخص است برای حمل پرونده بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترالی نسبت به ترالی‌های قبلی دارای کشوهای زیادی است زیرا باید بتواند پرونده‌ها و فایل‌های زیادی را در خود حمل کند. ترالی‌های حمل پرونده غالبا از 20 کشو تشکیل شده‌اند. جنس این محصولات از پلاستیک ABS  است که باعث می‌شود استقامت و دوام بالایی داشته باشند. وجود چرخ‌های بزرگ و قفل دار نیز این امکان را به استفاده کننده می‌دهد تا هر زمان نیاز به ثابت ماندن ترالی احساس شود از این قابلیت چرخ ثابت استفاده کنند. قابل شستشو بودن ترالی‌های از جنس پلاستیک فشرده نیز، سبب شده است تا کارایی آن‌ها تا حد زیادی بیشتر شود.

ترالی حمل لوازم زیبایی

شاید نتوان این نوع ترالی را به تجهیزات بیمارستانی مرتبط دانست. اما به هر حال وسیله‌ای است که برای حمل و نقل محصولات مورد استفاده در کلینیک‌های سلامتی، زیبایی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با وجود این ترالی‌ها در کلینیک دندانپزشکی که یک فعالیت حساس است دندانپزشک می‌تواند در همان مکانی که نشسته و به انجام کارهای بیمار مشغول است لوازم استریل شده خود را که بر روی این تریلی‌ها است، مورد استفاده قرار دهد. طرح‌ها و مدل‌های مختلف ترالی‌های زیبایی در متریال فلز و یا پلاستیک فشرده عرضه شده و به‌فروش می‌رسند. برای اینکه بتوانید نوع مناسبی از انواع ترالی بیمارستانی و کلینیکی را تهیه نمایید باید به مراکز فروش که دارای اعتبار سلامت هستند مراجعه کنید. اهمیت کیفیت بالای این ترالی‌ها بسیار زیاد است چرا که قرار است در محیط بیمارستانی کارایی مطلوب خود را نشان دهند.

ترالی‌های ساده اما کاربردی

خرید ترالی بیمارستانی

همان‌طور که در پاراگراف قبلی ذکر شد؛ ترالی‌ بیمارستانی زیادی وجود دارند که کاربردهای مختلفی دارند. خرید ترالی بیمارستانی با توجه به همان حوزه اهمیت زیادی دارند. تنها در این شرایط است که محصول خریداری شده خواهد توانست کارایی خود را به معرض نمایش بگذارد. یکی از مراکز معتبر در زمینه فروش انواع ترالی بیمارستانی، مجموعه وینکل پلاس با گردآوری انواع تجهیزات بیمارستانی اعم از ترالی توانسته است تا تمام نیازهای متقاضیان عزیز در این زمینه پوشش دهد. وجود محصولات باکیفیت که با قیمت مناسب عرضه می‌شوند، یکی از افتخاراتی است که این مجموعه به آن دست یافته است.

کلام آخر

در این مقاله به معرفی انواع ترالی بیمارستانی پرداخته شد و کاربرد هر یک نیز به طور مفصل مورد بررسی قرار گرفت. ترالی‌های بسیار زیادی در مجموعه وینکل پلاس موجود هستند که کاربردهای مختلف و متنوعی دارند. به‌عنوان مثال، ترالی اتاق عمل، ترالی بین، ترالی غذا، ترالی کوتر، ترالی گازشمار، ترالی لاپاراسکوپی، لگن مانیتورینگ نمونه‌های کوچکی از تجهیزات مورد عرضه در این فروشگاه اینترنتی هستند که افراد و شرکت‌های دولتی و خصوصی می‌توانند تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *